מועצת רו"ח חילקה לנבחנים בטעות את הבחינה משנה שעברה

כ-900 סטודנטים לחשבנאות, שנבחנו היום בחשבונאות פיננסית מתקדמת, גילו שהמועצה הדפיסה בטעות את המבחן של שנה שעברה • לאחר כ-10 דקות הוצאו כל הנבחנים מהכיתות ורק לאחר כשעה ורבע התאפשר להם להמשיך בבחינה

בחינה / צילום: Shutterstock
בחינה / צילום: Shutterstock

התקלה של מועצת רואי החשבון שעלולה לעלות לסטודנטים לחשבונאות ברישיון שלהם: נבחנים שניגשו היום לבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת הופתעו לגלות שקיבלו העתק של הבחינה של השנה שעברה. הבוחנים גילו את התקלה לאחר כרבע שעה וכל הנבחנים הוצאו למעל שעה הפסקה, ורק לאחר מכן הוזמנו להמשך הבחינה.

האירוע המוזר התרחש בחלקה השני של הבחינה המתקיימת היום. אורך הבחינה כשבע שעות, ובאמצע ישנה הפסקה.

לאחר שיצאו הסטודנטים להפסקה בין הבחינות וחזרו אל חדרי הבחינה, החלו להגיע אל גלובס תלונות על "תקלה" שארעה במבחן. לדברי הנבחנים, לאחר ההפסקה שהתקיימה במבחן, בבואם להתחיל את החלק השני, גילו הנבחנים שהמועצה הדפיסה בטעות את המבחן של שנה שעברה, עליו אף התנוסס התאריך של הבחינה בשנה שעברה. לאחר כ-10 דקות הוצאו כל הנבחנים מהכיתות ורק לאחר כשעה ורבע של בלגן וחוסר ודאות בקרב הנבחנים - הכניסו אותם להמשך המבחן.

וכך, כ-900 נבחנים שניגשו למבחנים נאלצו לספוג היום את הבלגן במהלך אחד המבחנים החשובים ביותר בדרכם לתעודת ראיית החשבון.

ממועצת רואי החשבון נמסר בתגובה: "בתחילת החלק השני של הבחינה ב'פיננסית מתקדמת' המתקיימת היום, התגלתה תקלה שמקורה בטעות אנוש של החברה המספקת שירותי הדפסה למועצה ובעטיה חולקו לנבחנים שאלונים ממועד בחינה קודם. מספר דקות לאחר חלוקת השאלונים ומיד עם גילוי הטעות, נאספו השאלונים והנבחנים הוצאו להפסקה. שאלוני הבחינה העדכניים למועד זה הודפסו בו במקום, והנבחנים הוחזרו לביצוע החלק השני של הבחינה בחלוף שעה אחת. בעקבות האירוע הוחלט כי הבחינה תימשך עד לשעה 19:00 ולא עד 18:00 כפי שתוכננה, ובנוסף תינתן לנבחנים תוספת זמן (באופן גורף ולכלל הנבחנים) למשך חצי שעה".