נתניהו: "אנחנו נגד בחירות אבל אם כופים אותן - ננצח"

בהצהרה לעיתונות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי הוא אופטימי בנוגע ליציאתה של ישראל מהמגפה במהרה והמשיך מיד בהתייחסות למאבקים הפנימיים במפלגתו של בני גנץ

בנימין נתניהו \ צילום: אמיר מאירי
בנימין נתניהו \ צילום: אמיר מאירי

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב הצהרה לתקשורת בנוגע לטיסה הישירה הראשונה למרוקו ומצב המלחמה במגפת הקורונה בישראל. "יום היסטורי - טיסה ישירה למרוקו עם המשלחת הישראלית אמריקאית. שוחחתי עימם. אנחנו משנם את ההיסטוריה - ארבע הסכמי שלום עם ארבע מדינות ערב".

נתניהו ציין כי הוא אופטימי בנוגע ליציאתה של ישראל מהמגפה במהרה: "שוחחתי עם מנכלי ארבע חברות תרופות המפתחות חיסונים, אני אופטימי שישראל יכולה להיות בפירוש בין המדינות הראשונות היוצאות מהקורונה. שוחחתי איתם על המוטציה - הם אופטימיים שהחיסונים יעילים מו המוטציות וייתכן באפקטיביות של עד 95%".

עם זאת, ראש הממשלה התייחס גם לעלייה החדה בתחלואה המקומית: "החדשות הרעות - עליה חדה בתחלואה, מצפה מכחול לבן לקבל עימנו את ההחלטות הנכונות כפי שעשינו כעת בישיבת הממשלה". נתניהו המשיך להתייחס למאבקים הפנימיים בממשלה, "לא רצינו בחירות הצבענו נגד לצערי בני גנץ חזר בו מהסיכומים וזה גורר את המדינה לבחירות, בגלל מאבק פנימי במפלגתו. הוא התעקש לתת לניסנקורן לקדם דיקטטורה של נציגי השמאל. אנחנו נגד בחירות אבל אם כופים בחירות אנחנו ננצח".

ראש הממשלה הדגיש כי תקציב המדינה לא היה שבוי בידי המערכת הפוליטית ואמר כי "התקציבים לא היו שבויים פוליטיים, יכולנו לאשר אותם בלי בעיה בשבועות הקרובים. ובכל זאת מצאנו בישיבת הממשלה היום את היכולת ההדדית לקבל החלטות כמו חוק יסוד התקציב. ניסינו לשנות את תהליכי הבחירה של הבכירים ונמשיך לעשות כן, כי אין תהליכי בחירה כאלה בשום מדינה דמוקרטית".

בתגובה, מסרה מפלגת כחול לבן כי "נאשם בפלילים עם 3 כתבי אישום גורר את המדינה ל-4 מערכות בחירות. אם לא היה משפט, היה תקציב ולא היו בחירות".