שרן השכל מצטרפת לסער: "היחיד שיכול לאחד את העם"

ח"כ השכל הגישה ללשכת יו"ר הכנסת יריב לוין את התפטרותה • מוקדם יותר דחקה בחברי הליכוד להצטרף אליה: "אני קוראת לכם להצטרף אלי, ולהמשיך להאבק ביחד, להגשמת אותן מטרות - אך הפעם במפלגה שבה זה אפשרי, ותחת מנהיגות אחראית"

ח"כ שרן השכל / צילום: שלומי יוסף
ח"כ שרן השכל / צילום: שלומי יוסף

חברת הכנסת שרן השכל הודיעה כצפוי על עזיבת הליכוד והצטרפות למפלגת "תקוה חדשה" של גדעון סער, וברקע ויכוח בליכוד האם לקיים פריימריז לרשימת המפלגה.  השכל הגיעה בצהריים ללשכת יו"ר הכנסת יריב לוין והגישה את התפטרותה.

בהצהרה הבוקר לא חסכה השכל ביקורת מהליכוד ומהממשלה: "השנה האחרונה הבהירה כמה גדול הפער בין הרעיונות והעקרונות של ז'בוטינסקי ובגין, לרבות האחדות בין כל חלקי העם, לבין הערכים והנורמות המאפיינים את הליכוד היום. מהבטחה על הרפורמות הנחוצות במערכת המשפט - נותרו רק מילים. ההתחייבות להחלת ריבונות ביהודה ושומרון - נזנחה. יוזמות להורדת יוקר המחייה - טורפדו. ומעל לכל - הממשלה הנוכחית נחלה כישלון מוחלט בניהול המדינה, וביזתה את האמון שניתן לה ע"י אזרחי המדינה. אירועי הימים האחרונים רק המחישו שלממשלה הזו אין מנדט להמשיך ולשלוט".

לכן אמרה כי "בנסיבות אלו, מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך לתמוך בממשלה הזו, וגם לא להיות חברה בליכוד בהנהגתו הנוכחית. לכן, בכוונתי להשיב את המנדט שלי לליכוד, ולהתפטר מחברותי בכנסת - ואעשה זאת בהקדם".

היא פנתה לחברי הליכוד להצטרף: "פעמים רבות נעשו ניסיונות להשתיק אותי או לקנות את נאמנותי, ואף להדיח אותי מהתנועה - רק כי העזתי לשאול, לבקר, או לייצג את הערכים שבשמם נבחרתי. רבים מכם ראו בי את הקול שלכם בכנסת - ואני מודה לכם על כך מעומק לבי. אני מתחייבת להמשיך להשמיע את הקול הזה, הקול הליברלי! אני קוראת לכם להצטרף אלי, ולהמשיך להאבק ביחד, להגשמת אותן מטרות - אך הפעם במפלגה שבה זה אפשרי, ותחת מנהיגות אחראית. אני אוהבת אתכם באמת, ועבורי ההחלטה הזו קשה מנשוא. אך ליבי שלם, כי אני מאמינה שהחלפת השלטון - הכרחית".

לדברי השכל גדעון סער הוא "האדם היחיד במערכת הפוליטית, שיכול לאחד את העם, לחבר בין סיעות הבית, ולהרכיב קואליציה יציבה. "

לאחר ההודעה סער וגם סגניתו יפעת שאשה ביטון בירכו על הצטרפותה.

בינתיים, בליכוד מחריף הוויכוח על קיומם של פריימריז לרשימה. ביום ראשון הקרוב אמור להתקיים דיון בבית הדין של הליכוד על הדרישה לקיים פריימריז, אך ספק אם ההכרעה תתקבל שם. מי שבפועל יחליטו הם כמובן ראש הממשלה ויו"ר הליכוד נתניהו, אך הוא יצטרך את תמיכתו של יו"ר המזכירות חבר הכנסת חיים כ"ץ.

בין הקוראים לפריימריז חבר הכנסת ניר ברקת, המבקש לשדרג את מקומו ברשימה לקראת התמודדותו הצפויה על ראשות המפלגה אחרי נתניהו. בהודעה שפרסם הבוקר נאמר כי "הליכוד היא התנועה הדמוקרטית היחידה בישראל ועל כך גאוותנו. לכן אנו צריכים לקיים פריימריז לבחירת הרשימה לכנסת, כי זו חובתנו ל-140,000 מתפקדי הליכוד וזו הדרך שלנו לחזק את החיבור לשטח ולהביא לנצחון הליכוד בבחירות".

גם חה"כ שלמה קרעי הצטרף אליו ומסיבות דומות, לעלות גבוה יותר ברשימה מקום מספיק לשדרוג בתפקיד.