אלקין מתפטר מהממשלה ומצטרף לסער; בנט: ארוץ לראשות הממשלה

מדובר ברכש הבכיר ביותר מתוך הליכוד עד כה וזריקת כוח של ממש למפלגתו של סער • אלקין: "נתניהו, הבאת לליכוד פחד להביע ביקורת וחצר ביזנטית" • סער: "אלקין הוא הנושא ונותן הפוליטי הטוב ביותר שיש היום בישראל" • הליכוד: "דילג מהליכוד לגדעון רק בגלל שלא קיבל את הג'וב שרצה"

השר זאב אלקין / צילום: ידיעות אחרונות
השר זאב אלקין / צילום: ידיעות אחרונות

השר זאב אלקין, מתפטר מן הממשלה ומהכנסת ומצטרף לגדעון סער המפלגת תקווה חדשה. מדובר ברכש הבכיר ביותר מתוך הליכוד עד כה וזריקת כוח של ממש למפלגתו של סער המונה כעת את יפעת שאשה ביטון, יועז הנדל, צבי האוזר, מיכל שיר ושרן השכל. סער אמור להכריז על כך בדקות הקרובות והמהלך מעורר סערה רבתי בליכוד. לאלקין קשרים ופעילים רבים הליכוד בשני מגזרים, העולים מחבר העמים והמתנחלים, וגם יכולת ארגונית מוכחת. צפוי כי עימו יגיעו פעילים רבים למפלגה החדשה.

במכתב ההתפטרות שלו לנתניהו כתב אלקין: "כחבר הממשלה בראשותך אני נושא באחריות הקולקטיבית למעשיי הממשלה ולמעשיך, ואיני יכול עוד להמשיך ולשאת באחריות זו. איני יכול עוד לקרוא לאזרחי ישראל להצביע עבורך ולהיות שקט שתפעל למענם ולא למען האינטרס האישי שלך על חשבונם. היה לי פשוט יותר לבחור בדרך הקלה ולהמשיך לכהן כשר בממשלה וכמועמד לכנסת במקום גבוה ובטוח ברשימת הליכוד בראשותך. אני אוהב מאוד את הליכוד, את חברי המפלגה ופעיליה, אנשים חמים וכנים שאני מרגיש שותף אידיאולוגי שלהם וחבר אישי.

"אני משמש כידוע לך אפילו כיו"ר אחד ממוסדות התנועה, לשכת הליכוד. אך איני יכול לעשות שקר בנפשי ולקרוא לאזרחי המדינה להפקיד את גורלם בידי מישהו שהפסקתי להאמין בו ולסמוך עליו, ולכן בלית ברירה ובכאב עצום, אני נאלץ להגיש לך את התפטרותי
מהממשלה ולצאת לדרך חדשה בניסיון לבנות תנועת ימין מרכז עממית חדשה שתחזור לערכים של ז'בוטינסקי, בגין ושמיר, ותהיה משוחררת מאווירת פולחן האישיות, מחנופה ומאווירה של חצר ביזנטית. במקביל כמובן אגיש את התפטרותי מחברות בתנועת הליכוד ומהכנסת ואחזיר לליכוד את המנדט (הוא שייך לתנועה ולא לי באופן אישי)".

אלקין עוד הוסיף ואמר על נתניהו ש"הולכים לבחירות כי אתה רוצה למנות פרקליט מדינה ולהשפיע על משפטך. הבאת לליכוד פחד להביע ביקורת וחצר ביזנטית. חברי כנסת שירוצו לאולפנים יבקרו אותי בשצף קצף אבל הם אומרים עליך בחדרים סגורים את אותו הדבר". 

אלקין האשים את נתניהו גם בכך שגרר את המדינה לבחירות: "אתה בוודאי זוכר איך התפרצתי ללשכתך והפצרתי בך לעצור את האיוולת. כל מה שהיית צריך לעשות זה לוותר על החסינות האישית שלך. החלטת אחרת מתוך תקוות שווא לחוק הצרפתי".

גדעון סער הגיב למהלך ואמר: "אני שמח וגאה על החלטתו ובחירתו של חברי, השר זאב אלקין להצטרף ל"תקווה חדשה" בראשותי. אני מכיר היטב את זאב שנים רבות כאחד מנבחרי הציבור האיכותיים ביותר, החכמים ביותר והערכיים ביותר בזירה הפוליטית שלנו .

"השר אלקין בקיא מאין כמותו בסוגיות הבטחון הלאומי של ישראל, בשדה המדיני, בנושאי הליבה של הציונות - עליה והתיישבות, בתחום החינוך, המדע וההשכלה הגבוהה. תמיד קראתי לו "השחמטאי". זאב מבריק, רואה קדימה מהלכים, מנתח בתבונה מערכות מורכבות של אינטרסים מגוונים.

"הוא הנושא ונותן הפוליטי הטוב ביותר שיש היום בישראל. איש של תרבות ושל ערכים. חבר ואדם שניתן לתת בו אמון. נאמן לעמנו ולארצנו, לערכי המורשת היהודית והציונות. החלטתו האחרונה מעידה על יושרו, יושרתו ואומץ ליבו. היום הזה, בו זאב מצטרף להנהגה המובילה של תקווה חדשה הוא יום משמעותי עבורי. זאב יכהן כסגני כיו״ר תקווה חדשה וכשותף בכיר בהובלת המדינה".

מהליכוד נמסר: "שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג׳וב שרצה. המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל".

בנט: ארוץ לראשות הממשלה. נתניהו נכשל ברגע האמת

בתוך כך חבר הכנסת נפתלי בנט הודיע הערב כצפוי כי הוא מתמודד לראשות הממשלה. בנאומו אמר כי יש להודות לנתניהו על שנים של עשיה אך הוא נכשל ברגע האמת בטיפול במשבר הקורונה ועליו לפנות את מקומו .

הליכוד בתגובה לבנט: "בשעה שבנט נותן נאום מבולבל וטרחני בטלוויזיה, ראש הממשלה נתניהו מוביל את קבינט הקורונה למבצע החיסונים המהיר בעולם וסגרים נחושים, שיביאו את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה.

"כל ההצעות של בנט נכשלו בעולם כולל באירופה שקרסה לסגרים עם אינספור מתים יותר מישראל. רק הניהול של ראש הממשלה נתניהו הביא את ישראל למקום הראשון בעולם בחיסונים, פעל בנחישות ובמהירות לעצירת המוטציה והציב אותנו באחד המקומות הטובים בעולם בתחלואה ובתמותה".