תחליפי חלב | בלעדי

סטארט-אפ היוגורט הטבעוני מישראל מגיע למדפים באנגליה

יופיקס, שפועל בחממת הקיטשן של שטראוס, ייצא את היוגורט שפיתח ל-80 חנויות בלונדון • בימים האחרונים היוגוט החל להיות משווק גם בשוק הישראלי

יופיקס מתחילה לייצא "יוגורט" טבעוני לאנגליה - כך נודע לגלובס. יופיקס, סטארט-אפ ישראלי, שפועל בחממת הקיטשן של שטראוס, מתחיל לייצא סדרת מוצרים תחת המותג "THE REAL FOODISTS" לשוק הבריטי. המוצר יימכר בשלב הראשון בכ-80 חנויות נוחות, ובחנויות טבע ובריאות בלונדון. בהמשך, הכוונה היא להפיץ את המוצר גם ברשתות המזון הגדולות בבריטניה. במקביל, המוצר החל להיות משווק בימים האחרונים גם בשוק הישראלי.

יופיקס הוא כאמור סטארט-אפ ישראלי שיזם ופיתח רונן לביא ושפועל תחת החממה של שטראוס ושל רשות החדשנות. הפיתוח שלו הוא יוגורט טבעוני שאינו מבוסס על סויה ומבוסס על מעט חומרי גלם - כולם מן הצומח - כמו שיבולת שועל, עדשים וסומסום.

מדובר בפעם הראשונה שמוצר של יופיקס משווק בחו"ל, וזאת לאחר פיילוט שהחל טרום הקורונה בחודש פברואר. את ההפצה של המוצר בלונדון מבצעת יופיקס על ידי צוות מקומי ייעודי. המוצר יימכר באריזות בודדות של 125 גרם במחיר של 1.70-2 פאונד ליחידה.

שוק תחליפי החלב צובר תאוצה בשנים האחרונות בישראל כמו גם בעולם, כשחברות מוצרים החלב מבקשות להתמודד עם ההאטה בצריכת חלב באמצעות יצירת חלופות והעמק הפנייה לקהלים של צרכנים הרגישים ללקטוז או כאלה המעדיפים לצמצם או להימנע מצריכת חלב.

אחת המשקיעות שהצטרפו לסבב הגיוס של יופיקס בפברואר האחרון היא קבוצת מולר הגרמנית. בשני סבבי הגיוס האחרונים גייס הסטארט אפ סכום של כ-4.5 מיליון דולר, וזאת במטרה להרחיב את הפעילות אל מחוץ לישראל.