מסתמן: ההצעה התקבלה ורמי לוי יהיה הבעלים החדש של ישראייר

אחרי שהנאמן לנכסי אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, בחר בהצעתם של רמי לוי ובי ג'י איי לרכישת ישראייר מסתמן שלוי קיבל את אמון מחזיקי האג"ח והוא יהיה הבעלים החדשים של החברה

רמי לוי / צילום: יונתן בלום, גלובס
רמי לוי / צילום: יונתן בלום, גלובס

רמי לוי מסתמן כבעלים החדשים של ישראייר: אחרי שהנאמן לנכסי אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, בחר בהצעתו של רמי לוי ובי ג'י איי לרכישת ישראייר מסתמן שלוי קיבל את אמון מחזיקי האג"ח והוא יהיה הבעלים החדשים של החברה. שלוש הצעות הגיעו לישורת האחרונה ובהצעה המשופרת של בי ג'י איי לוי שם את עצמו בפרונט. ההצעה של בי ג'י איי היא לשלם 162 מיליון שקל כך שהיא תחזיק ב-51% ממניות ישראייר, לוי יחזיק ב-24% ויזרים הון אישי, ומחזיקי האג"ח ב-25%. בשלב מאוחר יותר בי ג'י איי תחזיק ב-100% מישראייר ואחזקת לוי ומחזיקי האג"ח תעבור לחברת בי ג'י איי.

בי '׳י איי גם הדגישה בפני המשקיעים את נקודת החוזק שלה עם רשת רמי לוי שיווק השקמה ש"טומן בחובו פוטנציאל כלכלי לא מבוטל". הכוונה היא למשל לצבירת נקודות תעופה על ידי חברי המועדון של רמי לוי לטובת רכישת חבילות תיור וטיסות בישראייר, לרכוש מוצרי דיוטי פרי "במחירי רמי לוי" ואפילו להצטייד בשירותי נדידה לסלולרי באמצעות רמי לוי תקשורת.

ההצעות האחרות שנלקחו בחשבון היו של יגאל דמרי, שהציע לרכוש 83% ממניות ישראייר בתמורה ל-140.4 מיליון שקל ולהנפיק את החברה תוך 18 חודשים. בשלב מאוחר יותר שלף שפן מהכובע באומרו שרשת שיווק גדולה המונה כ-500 אלף לקוחות הציעה לו שיתוף פעולה עם ישראייר ואף להיכנס כשותפה ב-25% מישראייר. עוד הצעה הייתה של מוטי בן משה, דרך דור אלון, שהציעה לשלם 130 מיליון שקל על מלוא מניות ישראייר והקצאה של 2.4% ממניות דור אלון עם אופציית put למימוש בשלוש תחנות יציאה אפשריות.

הנאמן כאמור המליץ על הצעתו של רמי לוי שגם התנהלה לפי תנאי המכרז. שיקול אחר שמחזיקי האג"ח התחשבו בו הוא שבחירה ברמי לוי תייתר את כוונתו של מוטי בן משה להגיש ערעור לביהמ"ש העליון - ערעור שמבקש לבטל את הצעתו של יגאל דמרי שהוגשה אחרי המועד שקבע הנאמן במכרז. ההצעה של לוי התייחסו גם דאגה להדגיש את שמירת הדרג הניהולי של ישראייר, דגש על המנכ"ל הדומיננטי אורי סירקיס. דמרי לא הביע תמיכה דומה לא בהצעתו וזהו שיקול שגם נלקח בחשבון.