נדל"ן ופודטק: חוות גידול האצות של מנרב מגייסת לפי שווי של 73 מיליון דולר

קוואליטס,המייצרת תוספי תזונה המופקים מאצות, גייסה 10 מיליון דולר בהובלת קרן PeakBridge • לפי דוחות מנרב, עד פברואר 2019 גייסה קוואליטס 70 מיליון דולר, ומנרב השקיעה בה סכום מצטבר של 40 מיליון דולר

מייסד ויו"ר מנרב אברהם קוזניצקי / צילום: רפי קוץ
מייסד ויו"ר מנרב אברהם קוזניצקי / צילום: רפי קוץ

חברת הפודטק קוואליטס (Qualitas) גייסה 10 מיליון דולר בסבב גיוס בהובלת קרן PeakBridge, לפי שווי של 73 מיליון דולר אחרי הכסף. בעלת השליטה בקוואליטס, עם החזקה של 54% מהמניות בדילול מלא, היא חברת מנרב אחזקות בראשותו של אברהם קוזניצקי. השווי שבו מבוצעת ההשקעה דומה לשווי של קוואליטס בספרי מנרב - בסוף 2019 חלקה של מנרב בחברה הוערך ב-124 מיליון שקל.

קוואליטס, בניהולו של מיגל קלאטאיוד, מפתחת, מייצרת ומשווקת תוספי תזונה המופקים מאצות. הגיוס מבוצע כך שקרן PeakBridge תשקיע 5 מיליון דולר, ולצידה ישתתפו שלושה משקיעים נוספים, שישקיעו יחד 2 מיליון דולר. מנרב תשקיע 3 מיליון דולר והלוואת הבעלים בקוואליטס תומר להון, כך שהחזקתה בחברה תעלה ל-58%. קרן PeakBridge הוקמה ב-2017 והיא מתמקדת בתחום הפודטק.

המוצר העיקרי של קוואליטס מבוסס על אומגה 3. החברה מייצרת את תוספי התזונה באמצעות חוות גידול אצות. בניגוד לרוב המתחרים בשוק, בתוסף שלה מקור האומגה 3 הוא באצה עצמה ולא בשמן דגים או קריל (שמקבלים את האומגה 3 מאצות שהם אוכלים) - תהליך יקר יותר אך לפי החברה עלותו אמורה לרדת בעתיד לאור ההתקדמות הטכנולוגית.

מנרב, הפועלת בעיקר בביצוע עבודות קבלניות, ייזום פרויקטים למגורים, זכיינות בשיטת BOT וכן השכרה וניהול נכסים מניבים, נסחרת בשווי של מעל חצי מיליארד שקל. החברה כותבת בדוחותיה שקוואליטס חשופה לתחרות מתגברת שמחייבת אותה להשקיע מאמצים רבים בשיווק כדי לחזק את המותג שלה ולהרחיב את נתח השוק, וכן חושף אותה להורדת מחירים של המתחרות. כמו כן נכתב שמוצרי החברה כפופים לפיקוח של רשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA).

בדוחות מנרב לשנת 2019 נכתב כי השוק הגלובלי של אומגה 3 הוערך ב-33 מיליארד דולר וצפוי להגיע ב-2020 ל-57 מיליארד דולר, בזכות המודעות לאורח חיים בריא והוספת אומגה 3 למוצרי חלב, משקאות, מזון לתינוקות ועוד.

לפי הדוחות, עד פברואר 2019 גייסה קוואליטס 70 מיליון דולר, ומנרב השקיעה בה סכום מצטבר של 40 מיליון דולר, לאחר שנכנסה לראשונה להשקעה בחברה בשנת 2015. בתחילת 2019 החברה לקחה הלוואה בסך 4 מיליון דולר הנושאת ריבית שנתית בשיעור של ליבור פלוס 5%-5.3%.

בשנת 2019 הסתכמו הכנסות קוואליטס ב-14.6 מיליון שקל והיא הפסידה 50.9 מיליון שקל (חלקה של מנרב היה 10.3 מיליון שקל), זאת בהשוואה להכנסות של 9.2 מיליון שקל והפסד של 43.4 מיליון שקל (חלקה של מנרב 18.7 מיליון שקל) ב-2018.

ממנר נמסר, כי מדובר באבן דרך חשובה מאוד לחברה, וכי הקרן בחרה להשקיע לאחר בדיקות ארוכות ומעמיקות. "אנו רואים בכך הבעת אמון בחברה ובפוטנציאל הגדול הטמון בה", נמסר. "אנו רואים בקרן משקיע אסטרטגי שיכול לתרום לפיתוחה ולהשבחתה של קוואליטס, והיא תהיה מעורבת בניהול החברה תוך הבאת ערך מוסף ייחודי".

נדב ברגר, שותף מייסד בקרן PeakBridge, מסר: "ההשקעה שלנו בקוואליטס מייצגת את כל הערכים של אסטרטגיית ההשקעה שלנו - קניין רוחני חזק, יכולות מוכחות, פוטנציאל ערך משמעותי של חלבון מבוסס אצות, התאמה מצוינת לערכי הקיימות וצוות ניהול חזק".