מזכירות הליכוד אישרה: ביטול הפריימריז ושריוני נתניהו

נתניהו: "היום אין אפשרות מעשית לעשות פריימריז, ולבזבז את הזמן והמשאבים במאבקים פנימיים" • לפי ההצעה נתניהו יוכל להכניס מועמד מטעמו למקום 5 או 10, וכן למקומות 26 ו-28 הריאלים. עוד שלושה מועמדים יכניס למקומות 36, 39 ו-40

בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

מזכירות הליכוד אישרה אמש את הצעתו של יו"ר המפלגה בנימין נתניהו לבטל את הפריימריז, הבחירות המקדימות לרשימה לבחירות הקרבות, ולאפשר לו שישה שריונים ברשימה. לפי ההצעה נתניהו יוכל להכניס מועמד מטעמו למקום 5 או 10, וכן למקומות 26 ו-28 הריאלים. עוד שלושה מועמדים יכניס למקומות 36, 39 ו-40.

נתניהו הסביר בישיבה כי הבעיה היא מעשית, חוסר יכולת של הליכוד להתארגן לבחירות מקדימות מסודרות בסד הזמנים המחייב את הגשת הרשימות בשבוע הראשון של חודש פברואר. בין השאר אמר בישיבה: "אני נאבקתי להכניס את הדמוקרטיה לליכוד באופן מלא. פעם היתה ועדה מסדרת - אני הובלתי לקיום פריימריז, אלא שהיום אין אפשרות מעשית לעשות פריימריז, ולבזבז את הזמן והמשאבים במאבקים פנימיים במקום להוציא אותם להתחזקות ולהגדלת כוחו של הליכוד".

בהצעת נתניהו תמכו כ-90 חברי המזכירות ורק 9, ובהם ח"כ איוב קרא, התנגדו. סגן השר פטין מולא, כיום הנציג הדרוזי הבכיר בליכוד, קרא להרחיק את איוב קרא מהמפלגה בשל הצבעתו נגד הצעת נתניהו.

עם זה, המתנגדים לא ויתרו סופית ופנו לבית הדין של הליכוד אשר ידון מחר היום בסוגיה ויקבע אם החלטת המזכירות חוקית ועומדת בתקנון ובחוקת המפלגה.

במהלך הדיון התייחס נתניהו גם לעניין הפנייה לציבור הערבי בבחירות הקרבות: "אני מאמין בתורת ז’בוטינסקי שצריך לתת את כל הזכויות לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו פונים לאזרחים בערבים - הפעם תצביעו לנו. מחר אשב עם השר אוחנה להביא תוכנית נגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית הפעם יהיו לנו לפחות 2 מנדטים מהמגזר הערבי".

הוא דיבר גם על העניינים המדיניים: ״לאחרונה ביקרתי בעוד מדינות, וכמו שלא יכולתי להגיד אז על האמירויות, כך אני לא יכול לציין כעת".