הפעם בלי התנצלות: הראיון עם אביעד משה שניסה לרצוח את שירה איסקוב הוסר מאתר התאגיד

בעקבות שידור הראיון התעוררה סערה תקשורתית של צופים שהזדעזעו מעצם האפשרות לתת אופציה לנרמול התנהגותו של משה, ובעקבות זאת הוחלט כנראה להוריד את הכתבה • התאגיד: "נקיים דיון עם הגורמים הרלוונטיים על האופן שבו הוצגו החומרים בכתבה, ונסיק מסקנות"

תאגיד השידור "כאן" / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור "כאן" / צילום: שלומי יוסף

חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי רושמת שבוע עם החלטות אתיות בעיתיות: יומיים לאחר פרסום הבהרה והתנצלות על הגדרתו של "מתחסן המיליון" כרוצח לאחר שהפרסום בעניינו עלה ללא לקיחת תגובה, מסיר התאגיד מאתר האינטרנט שלו, ללא הסבר, ראיון שנוי במחלוקת שנעשה עם אביעד משה, שניסה לרצוח את אשתו שירה איסקוב, תוך שהוא מתעלל בה לעיני בנם הקטן.

את הראיון תחת המסגור "איך איבדתי עשתונות" עשתה העיתונאית שלי טפיירו, והוא שודר במהדורת החדשות של כאן 11 אותה עורך רועי ינובסקי. הראיון נעשה עם משה ממעצרו בכלא, ובמהלכו ניסה להסביר איך מה שעשה "יכול לקרות לכולם".

נזכיר כי משה התעלל ופגע באופן חמור כל-כך באשתו, עד שהיה חשש כבד לחייה, וגם לאחר השחרור שלה אחרי שבועות מבית חולים, עדיין צפויה לה תקופת שיקום קשה. חייה של איסקוב ניצלו בזכות התושייה של שכנתה שפרצה לבית. כל זה מה לא מנע ממשה לבקש להטיל צו איסור פרסום על שמו.

בתאגיד אפשרו למשה להטיל בעקיפין חלק מהאשמה באירוע הקשה על איסקוב עצמה (לא נחזור כאן על המילים כדי לא לאפשר לו במה נוספת), ולהצדיק את הפנייה לבית המשפט בבקשה להטיל צו איסור פרסום על שמו בהגנה על בנו הקטן. בתאגיד ראו כנראה הישג עיתונאי כביר בראיון עם מי שכמעט הביא למותה של אשתו, ולא חסכו טיזרים בסגנון "תיכף נביא תיעוד בלעדי", "שיחה עם האיש ש..." וכדומה.

בעקבות שידור הראיון התעוררה סערה תקשורתית של צופים שהזדעזעו מעצם האפשרות לתת אופציה לנרמול התנהגותו של אביעד משה, ובעקבות זאת הוחלט כנראה להוריד את הכתבה. לחיצה על הלינק שהוביל אל הכתבה עד עתה מעלה כיתוב שהדף לא זמין יותר.

מ"כאן חדשות" נמסר: "הכתבה הוסרה מכל הפלטפורמות הדיגיטליות. נקיים דיון עם הגורמים הרלוונטיים, כולל ועדת האתיקה, על האופן שבו הוצגו החומרים בכתבה, ונסיק מסקנות".

***חזקת החפות: אביעד משה הוא בגדר חשוד בלבד במעשים האמורים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, משה לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.