טוויטר השעתה את החשבון של טראמפ עד שיסיר ציוצים מסיתים

טוויטר השעתה את חשבונו של טראמפ על הפרה חוזרת ונשנית של כללי הרשת בציוצים שהעלה על הפריצה לגבעת הקפיטול • בציוציו טראמפ תקף את פנס וכינה את הפורעים שעלו על הקפיטול "פטריוטים גדולים" • בסרטון שהוסר מיוטיוב חזר טראמפ על טענותיו חסרות הבסיס לפיהן הבחירות לנשיאות "נגנבו"

דונלד טראמפ / צילום: Patrick Semansky, AP
דונלד טראמפ / צילום: Patrick Semansky, AP

טוויטר הודיעה הלילה כי היא נעלה את חשבונו של הנשיא דונלד טראמפ על הפרה חוזרת ונשנית של כללי הרשת בציוצים שהעלה על הפריצה לגבעת הקפיטול. הרשת החברתית הודיעה כי החשבון מושעה ל-12 שעות אך יישאר נעול עד שהנשיא יסיר את הציוצים הבעייתיים. זו הפעולה הנוקשה ביותר שננקטה על ידי הרשת נגד הנשיא.

טוויטר נעלה את חשבונו של טראמפ על הפרה של כללי הרשת בציוצים שהעלה על הפריצה לגבעת הקפיטול / צילום: צילום מסך
 טוויטר נעלה את חשבונו של טראמפ על הפרה של כללי הרשת בציוצים שהעלה על הפריצה לגבעת הקפיטול / צילום: צילום מסך

מבקרים רבים מתחו ביקורת על טוויטר וכן על רשתות חברתיות אחרות על כך שהן לא נוקטות ביד קשה מול הפוסטים והציוצים של הנשיא טראמפ שהיו לעתים קרובות פוגעניות ומסיתות נגד אנשים ספציפיים או אוכלוסיות.

כמה שעות קודם לכן יוטיוב, פייסבוק וטוויטר הסירו סרטון בן 62 שניות של טראמפ לאחר שקרא לפורעים שהסתערו על קפיטול ארה"ב "ללכת הביתה", אך גם חזר בו על ההאשמות חסרות הבסיס שהבחירות זויפו ו"נגנבו".

טוויטר הסירה מהחשבון של הנשיא שני ציוצים נוספים, בהן טראמפ תקף את סגן הנשיא מייק פנס וכינה את הפורעים שעלו על הקפיטול "פטריוטים גדולים".

טוויטר השעתה את החשבון של טראמפ עד שיסיר ציוצים מסיתים / צילום: צילום מסך
 טוויטר השעתה את החשבון של טראמפ עד שיסיר ציוצים מסיתים / צילום: צילום מסך

בסרטון בן 62 שניות שפורסם ביוטיוב, בפייסבוק ובטוויטר ביום רביעי אחר הצהריים, חזר טראמפ על טענותיו חסרות הבסיס לפיהן הבחירות לנשיאות "נגנבו".

בהתחלה פייסבוק רק הוסיפה לפוסט תווית שהפנתה את המשתמשים למקורות מידע מוסמכים על הבחירות והוסיפה כיתוב לפיו "בארה"ב יש חוקים, נהלים ומוסדות שהוקמו כדי להבטיח את האמינות של מערכת הבחירות שלנו". ואולם מאוחר יותר היא הסלימה את החלטתה והסירה את הפוסט לגמרי.

"זהו מצב חירום ואנחנו נוקטים אמצעי חירום מתאימים, כולל הסרת הסרטון של הנשיא טראמפ", צייץ מנהל ההגינות של פייסבוק, גיא רוזן. "הסרנו אותו מכיוון שאנחנו מאמינים שהוא תורם ולא מקטין את הסיכון לאלימות מתמשכת".

טוויטר, לעומת זאת הייתה יותר מהירה בהתחלה. בתוך דקות ביטלו את אפשרות המשתמשים האחרים ברשת להשיב לציוץ, לעשות לו לייק או לצייץ אותו מחדש. החברה ציינה בתחתית הציון כי קיים "סיכון לאלימות" בו. אבל גם טוויטר לא הסירה את הסרטון אלא לאחר שעות, וכן לא השעתה את חשבון הטוויטר שלו, למרות קריאות לפעולה מצד אנשים וקבוצות שאמרו כי הנשיא משתמש בפלטפורמת המדיה החברתית כדי להסית אלימות. רק מאוחר יותר הנהלת הרשת שינתה את עמדתה וכאמור הסירה אותו.