אחרי הביקורת על כפל הכובעים: הראל לוקר הודיע על סיום תפקידו כיו"ר התעשייה האווירית

לוקר הודיע כי יסיים את תפקידו בעוד כשלושה חודשים • לאחרונה מונה ליו"ר חברת פז במקום אברהם ביגר מה שגרר ביקורת על שני הכובעים שביקש להחזיק

הראל לוקר, יו"ר התעשייה האוירית / צילום: איל יצהר, גלובס
הראל לוקר, יו"ר התעשייה האוירית / צילום: איל יצהר, גלובס

יו"ר התעשייה האווירית, הראל לוקר, הודיע היום על כוונתו לסיים את כהונתו בעוד כ-90 יום. ברקע, מינויו ליו"ר חברת פז במקום אברהם ביגר. לוקר ביקש תחילה להמשיך להחזיק בשני התפקידים, דבר שגרר ביקורת בממשלה ובשוק וכעת הוא מודיע על סיום תפקידו. לאחרונה גם מונה מנכ"ל חדש לתע"א, שינויים דרמטיים ערב הנפקה מתוכננת.

לוקר כיהן בתפקיד מספטמבר 2017 ובתקופתו השתפרו תוצאות החברה. החברה חצתה לראשונה בתולדותיה את רף ה-4 מיליארד דולר הכנסות, והציגה לאורך שנתיים רצופות רווחי שיא, הגבוהים מאז הקמתה יחד עם זאת נשמעה ביקורת על סגנון הניהול שלו, הריכוזיות ועל האירועים שקדמו לפרישת המנכ"ל הקודם נמרוד שפר.

לוקר מסר: "הודעתי היום על כוונתי לסיים את תפקידי כיו"ר התעשייה האווירית. אני מסכם את כהונתי בתחושת סיפוק וגאווה גדולים. בשנים האחרונות הובילו הדירקטוריון וההנהלה מהפך עסקי וארגוני עצום שכלל מהלכי התייעלות, ובנייה ויישום דקדקניים של חזון ואסטרטגיה חדשים ומוטי עסקים. בזכות מהלכים אלה, היגיעה החברה להישגים עסקיים, טכנולוגיים ובטחונים יוצאי דופן, הטובים מיום הקמתה".