מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג לדונלד טראמפ: אתה חסום!

מנכ"ל פייסבוק פרסם פוסט שבו הוא מודיע כי לנוכח סירובו של נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ לגנות את האירועים האלימים בגבעת הקפיטול, חשבונותיו של טראמפ בפייסבוק ובאינסטגרם ייחסמו למשך שבועיים לפחות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: AP
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: AP

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, פרסם לפני שעה קלה פוסט בשמו, בו הוא מודיע כי לנוכח התנהגותו של נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ בהקשר להתפרעויות והאירועים האלימים בגבעת הקפיטול ביממה שחלפה, ייחסם חשבונות למשך שבועיים לפחות.

בפוסט שפרסם בחשבונות בפייסבוק, כתב צוקרברג כי "האירועים המדהימים של 24 השעות האחרונות מצביעים על כך שהנשיא דונלד טראמפ מתכוון לנצל את ימי שארית כהונתו כדי לחתור תחת ההעברה המסודרת של השלטון ליורשו הנבחר ג'ו ביידן".

צוקרברג הסביר כי הסיבה להחלטה היא שהסיכונים שכרוכים בכך שלטראמפ יותר להמשיך להשתמש בחשבונות, בתקופה זו "פשוט רבים מדי".

צוקרברג המשיך ונימק עוד כי בעוד שלציבור יש זכות להיחשף לשיח הפוליטי הרחב ביותר, אפילו כזה שנוי במחלוקת, אלא שהמקרה של טראמפ שונה משום שהוא כולל שימוש בפלטפורמה של פייסבוק כדי לעודד אלימות נגד ממשלה נבחרת.

אמש הודיעה טוויטר כי היא נעלה את חשבונו של הנשיא דונלד טראמפ על הפרה חוזרת ונשנית של כללי הרשת בציוצים שהעלה על הפריצה לגבעת הקפיטול. הרשת החברתית הודיעה כי החשבון מושעה ל-12 שעות אך יישאר נעול עד שהנשיא יסיר את הציוצים הבעייתיים. טרם החסימה של חשבונו בפייסבוק, צעד זה של טוויטר היה הפעולה הנוקשה ביותר שננקטה על ידי הרשת נגד הנשיא .

כמה שעות קודם לכן יוטיוב, פייסבוק וטוויטר הסירו סרטון בן 62 שניות של טראמפ לאחר שקרא לפורעים שהסתערו על קפיטול ארה"ב "ללכת הביתה", אך גם חזר בו על ההאשמות חסרות הבסיס שהבחירות זויפו ו"נגנבו". טוויטר הסירה מהחשבון של הנשיא שני ציוצים נוספים, בהן טראמפ תקף את סגן הנשיא מייק פנס וכינה את הפורעים שעלו על הקפיטול "פטריוטים גדולים ".

בסרטון בן 62 שניות שפורסם ביוטיוב, בפייסבוק ובטוויטר ביום רביעי אחר הצהריים, חזר טראמפ על טענותיו חסרות הבסיס לפיהן הבחירות לנשיאות "נגנבו". בהתחלה פייסבוק רק הוסיפה לפוסט תווית שהפנתה את המשתמשים למקורות מידע מוסמכים על הבחירות והוסיפה כיתוב לפיו "בארה"ב יש חוקים, נהלים ומוסדות שהוקמו כדי להבטיח את האמינות של מערכת הבחירות שלנו". ואולם מאוחר יותר היא הסלימה את החלטתה והסירה את הפוסט לגמרי. כאמור, עתה הסלימה פייסבוק את צעדיה וחסמה את חשבונו של הנישא היוצא.