לא רק טוויטר ופייסבוק: פלטפורמת המסחר Shopify סגרה חנויות של קמפיין טראמפ

בחנויות נרכשו חולצות, דגלים ואביזרים שונים ששימשו את המפגינים שצרו על גבעת הקפיטול, פרצו פנימה והשחיתו את בניין הקונגרס מבפנים • "פעולותיו של הנשיא מפרות את מדיניות השימוש שלנו, האוסרת קידום או תמיכה בארגונים או אנשים שמשתמשים באלימות"

דונלד טראמפ / צילום: Associated Press, Evan Vucci
דונלד טראמפ / צילום: Associated Press, Evan Vucci

נמשכת ההתנערות מהנשיא דונלד טראמפ בעקבות אירועי השבוע. פלטפורמת המסחר האלקטרונית, Shopify , הודיעה בחמישי כי היא סוגרת את החנויות המזוהות עם הנשיא טראמפ בעקבות ההסתערות של תומכי טראמפ, חלקם לבושים בחולצות שנקנו באתר, על הקפיטול ביום רביעי. כך הוסרה החנות הרשמית של קמפיין טראמפ, TrumpStore.com וכן, shop.donaldjtrump.com המנוהלת על ידי ארגון טראמפ. כעת, בעת ניסיון להיכנס לאתרים, הקונים פוגשים דף "שגיאה".

" Shopify אינה סובלת פעולות המסיתות אלימות", אמר דובר החברה לרשת "ABC News". "בהתבסס על האירועים האחרונים קבענו כי פעולותיו של הנשיא דונלד ג'יי טראמפ מפרות את מדיניות השימוש שלנו, האוסרת קידום או תמיכה בארגונים, פלטפורמות או אנשים המאיימים או משתמשים באלימות לקידום מטרות כלשהן... כתוצאה מכך, חסמנו חנויות המזוהות עם הנשיא טראמפ", הוסיף הדובר.

Shopify, היא חברה מקנדה, שמפעילה פלטפורמת מסחר מקוון שעליה "רוכבים" יותר ממיליון סוחרים. על רקע מגפת הקורונה, הפופולריות שלה זינקה מאד לאחר שעסקים רבים נאלצו לפנות למסחר המקוון בגלל הסגרים והשמירה על ריחוק חברתי.

עד כה, הענקיות אמזון ו־eBay לא הצטרפו ליוזמה ולא ברור אם הן יעשו כך בעתיד.