אקזיט: ענקית המידע IHS Markit רכשה את קפיטק מהרצליה

קפיטק, ספקית טכנולוגיה לדיווחים רגולטורים לגופים פיננסים גלובליים, קיבלה סבב השקעה אחד בגובה 4 מיליון דולר מקרן 83North ומשקיעים פרטיים • בעקבות הרכישה יעברו עובדי קפיטק לחטיבה לדיווח רגולטורי גלובלי בתוך IHS Markit, שאותה ינהל מייסד קפיטק רונן קרטיס

רונן קרטיס מייסד ומנכ"ל קפיטק / צילום: רוני פרל
רונן קרטיס מייסד ומנכ"ל קפיטק / צילום: רוני פרל

ענקית המידע IHS Markit הפועלת מלונדון הודיעה היום (ב') על רכישת חברת קפיטק (Cappitech) מהרצליה, ספקית של טכנולוגיה לדיווחים רגולטורים לגופים פיננסים גלובליים. סכום הרכישה לא פורסם.

קפיטק קמה על בסיס מרכז הפיתוח של ITG, ספקית שירותי מסחר וטכנולוגיות פיננסיות גלובלית, שפעלה בישראל. מייסד ומנכ"ל קפיטק רונן קרטיס היה מנהל מרכז הפיתוח של ITG וב-2014 לאחר סגירתו הקים את החברה. גם רוב העובדים של קפיטק הגיעו מ-ITG. כיום מעסיקה קפיטק 41 עובדים, רובם בישראל, שיהפכו לעובדי החברה הרוכשת כעת.

בעקבות הרכישה קרטיס יעבור לנהל חטיבה לדיווח רגולטורי גלובלי בתוך IHS Markit. החטיבה תכלול מאות עובדים כולל עובדי קפיטק ומחלקות אחרות בתוך IHS Markit. העסקה נסגרה ב-31 לדצמבר כאשר לשתי החברות היכרות עמוקה מאחר שהרוכשת היא לקוחה של קרטיס. החל מ-2019 בחרה IHS Markit בטכנולוגיה של קפיטק לפתרון הדיווח על עסקאות מימון ניירות הערך שלה ( SFTR ).

"התחום שבו אנחנו עוסקים של טכנולוגיית רגולציה פיננסית הוא מאוד חם, גם אם בארץ מכירים אותו קצת פחות. ל-IHS Markit יש רשת ההפצה מטורפת שמאפשרת לנו להגיע ללקוחות בצורה מהירה ולשלב בין היכולות הטכנולוגיות שלנו לנוכחות שלהם", אמר קרטיס לגלובס.

קפיטק קיבלה עד היום רק סבב גיוס אחד בגובה 4 מיליון דולר. סבב הגיוס ב-2018 הובל על ידי קרן 83North ובהשתתפות המשקיעים הפרטיים רוני גרושקה וקווין גולד, שהיו ממייסדי Markit, שלאחר מכן התמזגה והפכה ל-IHS Markit. לפי הודעת החברה, "הטכנולוגיה של קפיטק משמשת לדיווח רגולטורי של יותר מ-10% מכלל מחזור המסחר בניירות הערך באיחוד האירופי".

חברת IHS Markit, ספקית מידע קריטי, ניתוח ופתרונות לענפים ולשווקים מרכזיים, נסחרת על פי שווי של 35.7 מיליארד דולר בניו יורק. בנובמבר פורסם כי חברת S&P Global הסכימה לרכוש את IHS Markit בעסקת מניות שתחבר יחד את שתי ספקיות המידע הגדולות בעולם.

"כספקית הטכנולוגיה המובילה בתחום הדיווח הרגולטורי, אנו שמחים לעבוד עם חברה ששותפה למחויבותנו לספק פתרונות דיווח רגולטורי הטובים מסוגם, ואנו סמוכים ובטוחים כי הצלחתנו בעבודה המשותפת בעבר תוביל ליישום מוצלח של שלב הצמיחה הבאה", מסר עוד קרטיס. "ברצוני להודות לעובדי קפיטק על תרומתם המשמעותית, החדשנות שידענו לייצר ומסירותם הרבה, שעזרו להשיג אבן דרך חשובה זו".