בעקבות הבנקים: פייסבוק, גוגל ומיקרוסופט משהות את התרומות לפוליטיקאים בוושינגטון

שלושת חברות הענק הודיעו כי הן מפסיקות את תרומותיהן לוועדות הפוליטיות השונות שפועלות בוושינגטון

סונדאר פיצ'אי / צילום: Virginia Mayo, AP
סונדאר פיצ'אי / צילום: Virginia Mayo, AP

חברות הביג-טק בעקבות הבנקים הגדולים באמריקה. אחרי ש"ג'י פי מורגן צ'ייס", "גולדמן זאקס" וסיטי גרופ הודיעו כי הם משהים את מתן התרומות לפוליטיקאים בוושינגטון בעקבות המהומות בקפיטול בשבוע שעבר, מצטרפות אליהם כעת פייסבוק, גוגל ומיקרוסופט. שלושת חברות הענק הודיעו כי הן מפסיקות את תרומותיהן לוועדות הפוליטיות השונות שפועלות בוושינגטון.

"בעקבות האלימות הנוראה בשבוע שעבר בוושינגטון הבירה, אנו עוצרים את כל תרומות שלנו לוועדות הפוליטיות, לפחות ברבעון הנוכחי, בזמן שאנחנו נבצע בדיקה מחודשת על המדיניות שלנו", אמר דובר פייסבוק בהצהרה.

בגוגל אמרו כי הוחלט להקפיא "את כל התרומות הפוליטיות בזמן שאנחנו נבצע הערכה מחדש של המדיניות שלנו בעקבות האירועים המדאיגים ביותר בשבוע שעבר".

מיקרוסופט הודיעה כי החליטה כבר ביום שישי לחשוב מחדש על "ההשלכות של אירועי השבוע שעבר", לפני שתחזור לתרום מחדש. "התרומות ייפסקו ברבעון הראשון של הקונגרס החדש" נמסר ממיקרוסופט, אך גם שהחברה תעשה בחינה מחודשת של האירועים האחרונים ותתייעץ עם העובדים לגבי המדיניות שלה.

בעוד שמיקרוסופט, גוגל ופייסבוק נוקטות גישה מכלילה והודיעו כי יעצרו את התרומות לכולם, חברות אחרות היו ממוקדות יותר. כך Airbnb הודיעה היום (ב') כי היא תפסיק להזרים תרומות לחברי בית הנבחרים והסנאט ש"שהצביעו נגד אשרור תוצאות הבחירות לנשיאות של חבר האלקטורים".

הבנקים סגרו את הברזים

"המדינה עומדת בפני משברים בריאותיים, כלכליים ופוליטיים חסרי תקדים", אמר ראש האחריות התאגידית של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, פיטר שר. "המיקוד של מנהיגים עסקיים, מנהיגים פוליטיים ומנהיגים אזרחיים כרגע צריך להיות על להעניק עזרה לאלה שזקוקים לה ביותר כרגע. יהיה הרבה זמן לקמפיין מאוחר יותר".

לחרם התרומות של בנקים הצטרפו תאגידים נוספים ובהם רשת בתי המלונות "מריוט", אמריקן אקספרס והפדרציה של עשרות חברות ביטוח הריאות, Blue Cross Blue Shield. שלושת האחרונים אמרו כי יפסיקו לתרום למחוקקים הרפובליקאים שתמכו במאמצים לשבש את אישרור הניצחון של הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, ביום שרביעי שעבר בקפיטול.

בנק אוף אמריקה הוציאו הצהרה לפיה הבנק "התקיפה האלימה המחרידה על הקפיטול האמריקאי תילקח בחשבון בהחלטות עתידיות על תרומות לבחירות אמצע־הקדנציה בשנת 2022". מוולס פארגו נמסר כי החברה "בוחנת כעת את אסטרטגיית ועדת הפעולה הפוליטית שלה בעתיד לאור האירועים הנוראיים והטרגיים בשבוע שעבר".