דור אלון ובן משה מושכים את הערעור על עסקת ישראייר-רמי לוי

בכך נסללת הדרך להעברת השליטה בישראייר לרמי לוי וחברת בי.ג'י.איי • מטעם בן משה נמסר: "בימים הקרובים צפויות התפתחויות שיבהירו מדוע דור אלון החליטה לוותר על ישראייר"

מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

דור אלון מושכת את הערעור שהגישה נגד עסקת רמי לוי-ישראייר. בכך נסללת הדרך למימוש העסקה בימים הקרובים. כל הגורמים, כולל המשיבים בערעור, העריכו שהסיכוי של הערעור להתקבל הוא אפסי.

ביממה האחרונה פנה הנאמן לנציגי דור אלון בבקשה לשקול מחדש את ערעורה לעיכוב ביצוע בהליך ישראייר, דור אלון החליטה להענות לבקשת הנאמן, הנאמן הודה לדור אלון על השתתפותה בהליך. בנוסף, בן משה צלצל לרמי לוי והודיע לו שמושך את העתירה ואיחל לו כמובן בהצלחה. מטעם בן משה מסרו כי "בימים הקרובים צפויות התפתחויות שיבהירו מדוע דור אלון החליטה לוותר על ישראייר".

מוקדם יותר היום הוגשה עמדת הכנ"ר לערעור שהגישה דור אלון על עסקת ישראייר-רמי לוי לפיה "יש לדחות בקשות שכל מטרתן היא עיכוב וסרבול של העסקה". הנאמן של נכסי איי די בי, עו"ד אופיר נאור, כבר הודיע לבית המשפט העליון, וקיבל לכך אישור מהרוכשת בי.ג'י.איי כי העסקה תיסגר עד ה-21.1.2021 בשעה 12:00.

הצעת לוי התקבלה ברוב

עוד ב-1.1.2021 בית המשפט המחוזי אישר את העסקה, אחרי שרוב של 76% מקרב מחזיקי איגרות החוב מסדרה ט' של חברת אי.די.בי בחרו בהצעתם של לוי וחברת בי.ג'י.איי שבשליטתו יחד עם שלום חיים. ההצעה שתצא אל הפועל היא רכישה של 75% מישראייר המשקפת לחברת התעופה שווי של 162 מיליון שקל. נוסף על כך, כוללת ההצעה ויתור על חוב של אי.די.בי לישראייר בסך 5 מיליון דולר, כך ששוי החברה מתקרב ל-180 מיליון שקל. בסך הכל ישלמו הרוכשים 121.5 מיליון שקל, כאשר חלקה של בי.ג'י.איי יעמוד על 51% מהמניות (תמורת 82.6 מיליון שקל) ורמי לוי 24% (תמורת 38.9 מיליון שקל). מחזיקי האג"ח של אי.די.בי ימשיכו להחזיק ב-25% מהמניות. לפי מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס - החברה קיבלה פנייה מגורם עסקי במשק לרכוש את החלק של מחזיקי האג"ח בהיקף שישקף לישראייר שווי של 200 מיליון שקל.

כחלק מהעסקה, יעניק לוי לחברה הבורסאית רמי לוי שיווק השקמה שבשליטתו, רשת מזון הנסחרת בשווי של 3 מיליארד שקל, אופציה לרכוש את מניותיו (24%) בתוך 90 ימים ממועד העסקה. נוסף על כך, תקבל בי.ג'י.איי אופציית Call להמיר את מניות מחזיקי האג"ח ומניות רמי לוי בישראייר במניות של בי.ג'י.איי, ואילו למחזיקי האג"ח תינתן אופציית PUT למכור לבי.ג'י.איי וללוי, כעבור שנתיים, את מניותיהם בישראייר תמורת 40.5 מיליון שקל.

חברת רמי לוי כבר דיווחה כי בכוונתה להעצים את הפעילות בישראייר באמצעות מועדון הלקוחות שלה, "להקמת מועדון תעופה הטומן בחובו פוטנציאל כלכלי". לטענתה, מועדון הלקוחות יכלול נקודות תעופה בשיטה חדשנית באופן שיאפשר ללקוחות רשת המזון לתרגם את רכישותיהם לשירותי תיירות (טיסות וחבילות תיור) - פורמט שמוכר לחברי מועדון נוסע מתמיד של חברות תעופה אחרות. לצד האפשרות להקים מועדון תעופה לצבירת נקודות, חברי המועדון יוכלו לרכוש עם הנקודות שצברו שירותי תקשורת (שיחות בחו"ל) דרך חברת רמי לוי תקשורת, כאשר בטיסה יוכלו לרכוש מוצרי דיוטי פרי לנוסעים ב"מחירי רמי לוי", יחד עם הטבות נוספות. לאורך כל התהליך הודגש כי בכוונת הרוכש להשאיר את ניהול ישראייר בידי ההנהלה הקיימת.