על רקע הביקורת: וואטסאפ דוחה את השינוי בתנאי השימוש והפרטיות

וואטסאפ, הנמצאת בשליטת פייסבוק, הודיעה כי היא דוחה מ-8 בפברואר ל-15 במאי את השינוי המתוכנן בתנאי השימוש שלה

וואטסאפ / צילום: שאטרסטוק
וואטסאפ / צילום: שאטרסטוק

על רקע הביקורת הרבה והנטישה של משתמשים רבים בימים האחרונים, הודיעה הערב הנהלת החברה המפעילה את אפליקציית המסרים הפופולרית בעולם, וואטסאפ, הנמצאת בשליטת פייסבוק, כי היא דוחה מ-8 בפברואר ל-15 במאי את השינוי המתוכנן בתנאי השימוש שלה. 

וואטסאפ ופייסבוק הודיעו בתחילת החודש כי משתמשים שלא יאשרו את תנאי השימוש החדשים (המאפשרים לחלוק מידע הנאסף על המשתמשים בוואטסאפ בין כל החברות בקבוצת פייסבוק), לא יוכלו להמשיך להשתמש באפליקציה החל מה-8 בפברואר. 

ההודעה, כאמור, הביאה לגל של עזיבת משתמשים, שחלקם עברו לאפליקציות המתחרות סיגנל וטלגרם. 

בעקבות הביקורות הרבות פרסמה אתמול (ה') מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני  פוסט הבהרה שבו השיבה החברה לשמועות ולטענות שהופנו כלפיה בעניין עדכון הפרטיות האחרון של וואטסאפ. "שואלים אותי הרבה שאלות על העדכון האחרון של מדיניות הפרטיות בוואטסאפ סביב שיתוף המידע בין וואטסאפ לפייסבוק ואני שומעת כבר תיאוריות קונספירציה שכל קשר בינן לבין המציאות הוא מקרי בהחלט - אז בואו ננסה לעשות סדר", פתחה סופר תאני את הפוסט שבו הדגישה כי "עדכון המדיניות הזה לא משפיע בשום דרך על העובדה שכל ההודעות שאנחנו שולחים ומקבלים בוואטסאפ הן פרטיות לחלוטין ומוצפנות מקצה לקצה". 

בהמשך להודעה של וואטסאפ הבהירה סופר תאני כי "העדכון האחרון מתייחס רק לשינויים בנוגע לאופן שבו עסקים יכולים להשתמש בוואטסאפ כדי ליצור קשר עם לקוחות. גם לוואטסאפ וגם לפייסבוק אין יכולת לראות את ההודעות הפרטיות שאנשים שולחים וגם לא לשמוע את השיחות שהם מנהלים. אנחנו לא יכולים לקרוא הודעות או לשמוע שיחות בין חברים, בני משפחה ושותפים לעבודה. כל מה שאנשים משתפים וכותבים בוואטסאפ הוא פרטי, ונשאר רק בין המשתתפים באותה השיחה - זה לא השתנה וזה לא הולך להשתנות!".

למסר צורפה גרסה עברית של הטבלה שפרסמה פייסבוק ובה היא מדגישה את מאפייני הפרטיות של וואטסאפ כמו "וואטסאפ אינה שומרת רשומות של האנשים שאתם מתכתבים או משוחחים איתם", ו"אתם יכולים להגדיר את מצב ההודעות שלכם כ-"הודעות זמניות". הכוונה במאפיין האחרון הוא שבדומה לטלגרם ולסיגנל, הוסיפה וואטסאפ לאחרונה אפשרות להגדיר את ההודעות כך שייעלמו לאחר שבעה ימים. זאת לעומת אפשרויות העלמת הודעות של שניות בודדות באפליקציות המתחרות.