קבוצת דלק מוכרת קרקע מזוהמת בעכו תמורת 200 מיליון שקל לתדהר והראל

הקרקע, עליה שכן עשרות שנים מפעל תעשיות אלקטרוכימיות, נרכשה בשנת 2011 תמורת 43 מיליון שקל

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה ממשיכה לממש נכסים שלא בליבת פעילותה, במטרה לצמצם את התחייבויות הענק שלה למחזיקי האג"ח (בהיקף של כ-6 מיליארד שקל). הקבוצה חתמה על מזכר הבנות עם חברת הנדל"ן תדהר וקבוצת הביטוח הראל למכירת קרקע באזור התעשייה הדרומי של עכו, תמורת 200 מיליון שקל. מדובר ב-430 דונמים ובהם זכויות בנייה לשימושי לוגיסיטיקה, תעשייה ואחסנה. על פי מזכר ההבנות, 10 מיליון שקל שולמו במועד החתימה והיתרה במועד החתימה על ההסכם המפורט, בתוך 30 ימים.

מדובר בקרקע שזוהמה כתוצאה מפעילות ארוכת שנים של מפעל תעשיות אלקטרוכימיות, שפעל במקום בין השנים 1956 ל־2004. השטח נרכש על ידי קבוצת דלק בשנת 2011 תמורת 43 מיליון שקל, והיא השקיעה בו עוד 57 מיליון שקל שכללו תשלום חובות ארנונה לעיריית עכו ובעיקר פעולות לטיהור הקרקע.

"פרויקט טיהור הקרקע - תנאי בסיסי לפיתוח המתחם"

גיל גבע, יו״ר ובעלי קבוצת תדהר, מסר כי "המשימה המרכזית שלנו היא לתכנן את פרויקט טיהור הקרקע ולהיכנס לביצועו בהקדם האפשרי. המתחם, אשר שימש שנים רבות את התעשיות הפטרוכימיות, סובל מחומרים מזהמים אשר גורמים לנזק סביבתי. השלמת פרויקט הטיהור הינה תנאי בסיסי להמשך תכנון ופיתוח המתחם, ואנו בתדהר ובהראל רואים בכך חובה, והזדמנות למימוש האחריות התאגידית של החברות - הלכה למעשה.

"העיר עכו נמצאת בשנים האחרונות בתנופת פיתוח מתקדמת, ואנו נוסיף כוח לגלגל התנופה של העיר ושל הצפון בכלל", הוסיף.

גבע הבהיר כי אין לרוכשות תוכנית ברורה לגבי השימוש בשטח: ״זו חטיבת קרקע גדולה מאד ומזוהמת, ואנחנו נבחן את אפשרויות הפיתוח השונות. נבין את הרצונות של הרשויות המעורבות, העירייה, ומשם נמשיך".

"שמחים לפתוח את 2021 עם עסקה משמעותית"

קבוצת תדהר עוסקת בפעילות ייזום ובנייה, ויש לה גם נכסי נדל"ן מניב. בחודש מרץ 2020 חתמה החברה על הסכם עם הראל להקמת חברה משותפת שתעסוק בייזום ובפיתוח נכסי נדל"ן מניבים.

עידן וולס, מנכ״ל קבוצת דלק, מסר כי "אנו שמחים לפתוח את שנת 2021 עם עסקה משמעותית, שמביאה לידי ביטוי, פעם נוספת, את הגמישות הפיננסית של הקבוצה ואת היכולת שלנו להוציא לפועל עסקאות מורכבות בזמן קצר, בתנאים מצוינים ובהתאם ליעדים שקבענו".