פרופ' אש: האטה במספר החולים המאומתים; אין ירידה במספר החולים במצב קשה

פרופ' נחמן אש, פרויקוטור הקורונה, בתדרוך לתקשורת: "מקדם ההדבקה הוא 1.09, אך עדיין לא הגענו ליעד. בזהירות ניתן לומר שהכיוון מעודד"

פרופ' נחמן אש / צילום: תמר מצפי
פרופ' נחמן אש / צילום: תמר מצפי

פרופ' נחמן אש, פרויקוטור הקורונה, אמר היום (א') בתדרוך לתקשורת כי ישנה האטה במספר החולים המאומתים, אך עדיין אין ירידה במספר החולים במצב קשה. "מקדם ההדבקה הוא 1.09, אך עדיין לא הגענו ליעד. בזהירות ניתן לומר שהכיוון מעודד",
אמר.

לפי פרופ' אש, הסיכוי להארכת הסגר בשבוע נוסף הוא גבוה. "אנו ממשיכים להתמודד עם כניסת וריאנטים של קורונה דרך שדה התעופה. איתרנו 4 אנשים בסוף השבוע. מדובר באנשים ששהו אך ורק בדובאי", אמר אש. "לאור ממצא המאומתים מדובאי המלצנו להוסיף את איחוד האמירויות לרשימת המדינות שמחייבות שהייה במלונית עם החזרה ארצה".

בנוסף, במשרד הבריאות בוחנים אפשרות לחייב בדיקת PCR בחו"ל לפני העלייה למטוס וההגעה לארץ. לדבריו, "קיומן של מוטציות במדינות שונות מדאיג אותנו. מוטציות גורמות למחלה יותר קשה או מתפשטות מהר יותר או שהחיסון לא יעבוד. קשה לייצר חסם הרמטי של הגבולות, אך אנו עושים הכול על-מנת לעכב את כניסת המוטציות לישראל באמצעות בדיקות ובידוד. המלצנו ואנו פועלים שתתקיים בדיקה בארץ המוצא 72 שעות לפני העלייה למטוס".

בשל ההתקדמות בקצב ההתחסנות, אמר אש כי נושאי הדרכון הירוק יזכו להטבות. לפי אש, "החל מהיום ההטבה היא העובדה שלא צריך בידוד בעקבות מגע עם חולה למי שמחוסן. נכון לעכשיו זו ההטבה היחידה. אנו מדברים על דברים נוספים ברגע שנאפשר שימוש בתו הירוק ונפתח את המשק. בימים הקרובים תעלה מערכת מיחשוב שבאמצעותה ניתן יהיה להפיק את תו המתחסן. זה ייצא לפועל בימים הקרובים".

אש הוסיף כי "עברנו לשימוש בביטוי 'תו ירוק'. הדרכון הירוק בלבל את הציבור. התו מתייחס לפעילויות בתוך מדינת ישראל, עבור אוכלוסיות שהתחסנו או עברו תחלואה או עברו בדיקות לפני הפעילות".

לדבריו, "אנו כרגע בדיונים לסיכום הפעילויות השונות שנאפשר בזכות התו הירוק. מדובר על פעילויות מתוכננות שמזמינים מקום מראש כמו תרבות וספורט. לעומת זאת, פעולות שפחות מתוכננות נפתח בשלב יותר מאוחר".