השופט חאלד כבוב דחה את בקשת ההתפטרות של סנגורי אמיר ברמלי

עורכי הדין לירן זילברמן ועמית זיו ביקשו להתפטר מייצוגו של ברמלי עקב משבר אמון שנוצר ביניהם, על רקע החקירה החדשה שנפתחה נגד ברמלי בחשד לסחיטה באיומים במטרה להשפיע על המשפט ולהביא לפסילתו של השופט כבוב מלגזור את עונשו

השופט חאלד כבוב / צילום: תמר מצפי
השופט חאלד כבוב / צילום: תמר מצפי

השופט חאלד כבוב, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, דחה את בקשת עורכי דינו של אמיר ברמלי, שהורשע בהונאת משקיעים, להתפטר מהייצוג עקב משבר אמון שנוצר ביניהם. בקשת עורכי הדין לירן זילברמן ועמית זיו מטעם הסנגוריה הציבורית הוגשה על רקע החקירה החדשה שנפתחה נגד ברמלי בחשד לסחיטה באיומים, במטרה להשפיע על המשפט ולהביא לפסילתו של השופט כבוב מלגזור את עונשו.

כבוב דחה את בקשת הסנגוריה הציבורית להחליף את הייצוג בתיק. נקבע כי עורכי הדין זילברמן וזיו, שניהלו את הליך ההוכחות בתיק במשך שנים, יתייצבו לדיון הקבוע מחר (20 לינואר) על-מנת שישמיעו את טיעוניהם להפסקת הייצוג. עוד הורה השופט כי עו"ד גיא עין הצבי, שמינויו מתבקש מטעם הסנגוריה הציבורית, יתייצב לדיון.

"אשר לנפקות היעתרותו של בית המשפט לבקשת הסנגוריה להחלפת ייצוג, הרי שמשמעותה דה-פקטו היא דחייה נוספת של הדיון בתיק, כאשר מנגד קיימים טעמים ממשיים, כמו גם שיקולים רבים וכבדי-משקל, מדוע אין מקום להותיר דחייה נוספת בשלב הנוכחי של ההליך - וכל עוד לא הוצג בפני בית המשפט טעם המצדיק פגיעה בכל אלה", נקבע בהחלטה.

כבוב קובע כי היקף הדחיות בתיק זה חורג מגדר המקובל באופן מובהק, כאשר מרבית הדחיות ככולן נעשו בשל בקשות הנוגעות לברמלי וסנגוריו. עוד ציין השופט כי קיים אינטרס ציבורי רב "ביצירת הרתעה והכוונת התנהגות המחייבים מיצוי הליכים באופן חד וברור, על-מנת להביא גם את קורבנות מעשיו של הנאשם לכדי מרפא, ולו חלקי בסיום הפרשה".

עוד נקבע בהחלטה כי "בשים לב למורכבות התיק, היקפו, כמות הראיות ומורכבות הטענות הכרוכות בו - הדעת נותנת כי מינויו של סנגור חדש בעת זו שאינו מכיר את נבכי ורזי תיק רחב היקף זה, כפי שטענה גם המאשימה - עלולה בהחלט לפגוע בהגנתו של הנאשם בטיב ייצוגו ובאיכותו. במובן זה, גם בהתייחס לטענת 'אי-האמון' שנוצר בין הנאשם לבין סנגוריו, הרי ששחרור הסנגורים מייצוג בשלב זה עשוי בהחלט לפגוע בניהול ההליך באופן מיטבי ואף להרע עם הנאשם". 

כבוב ציין כי "אי האמון הנובע, כך נראה לכאורה, מרצון הנאשם להביא להפסקת הדיון. בתוך כך יודגש כי משך שנים של ייצוג לא נשמעה מצד הנאשם, ולא בכדי, כל טענה או חצי טענה בדבר חוסר אמון הנוגע בניהול ההליך על-ידי סנגוריו, וכך גם על-פי התרשמותו של בית המשפט - לא נפל כל דופי בניהול הגנתו של הנאשם, ולא קצהו של דופי".

ברמלי הורשע על-ידי השופט כבוב באוקטובר האחרון בהונאת משקיעים מהגדולות שנראו בישראל, בהיקף של כ-340 מיליון שקל. החקירה החדשה נפתחה לפני כחודש בעקבות תלונה שהגיש במשטרה עו"ד ואליד כבוב, בנו של השופט כבוב. על-פי החשד, ברמלי רקם תוכנית על-מנת להביא לפסילת השופט: הוא ביקש ליצור מצג-שווא לקשרים עסקיים קודמים עם בנו של השופט, על-מנת להשפיע על המשפט ולהביא לביטול הכרעת הדין המרשיעה, או לחילופין לפסילת השופט מלגזור את דינו. 

*** חזקת החפות: חקירת החשד שברמלי סחט את השופט כבוב עודה בראשיתה, ולברמלי שמורה חזקת החפות.