אחרי סדרת רכישות בעולם, טראקס שוב מפטרת בישראל

החברה המפתחת טכנולוגיה לניהול מלאי קמעונאי מפטרת כ-10% מתוך 300 העובדים במרכז הפיתוח בישראל • במקביל טראקס פועלת לקראת הנפקה בניו יורק ושואפת לשווי של מעל 2 מיליארד דולר

חברת הסטארט-אפ הסינגפורית-ישראלית טראקס (TRAX), המפתחת טכנולוגיה לניהול מלאי קמעונאי על בסיס ראיה ממוחשבת, מפטרת קצת פחות מ-10% מתוך 300 העובדים שלה במרכז הפיתוח בישראל. זאת הפעם השנייה שטראקס מפטרת עובדים בארץ בתקופה האחרונה, לאחר שבחודש מאי האחרון החברה פיטרה 10% מכוח-האדם הגלובלי שלה בשל השפעות משבר הקורונה על הצמיחה. החברה מעסיקה כיום כ-1,000 עובדים במשרדים ביותר מ-20 מדינות.

הפיטורים בישראל מגיעים בעקבות שורה של חמש רכישות של חברות ברחבי העולם שטראקס ביצעה בשנה וחצי האחרונות. טראקס רכשה שתי חברות בצרפת, שתיים בארה"ב ואחת בסין. ב-2019 למשל רכשה טארקס את שופקיק (Shopkick) האמריקאית בעסקת מניות ומזומן שהוערכה ב-200 מיליון דולר. בשנה שעברה רכשה טראקס את קופיוס הצרפתית ואז נמסר ש-40 העובדים שלה ישולבו בהדרגה בתוך טראקס.

החברות הנרכשות היו מתחרות ישירות של טראקס או בעלות מוצרים משלימים לה. כתוצאה מהרכישות טראקס גדלה בהיקף העובדים בצורה משמעותית וכעת מבצעת ארגון מחדש של החברה במסגרתו חלק מפעילויות הפיתוח בישראל נסגרות.

טראקס הוקמה ב־2010 על ידי יואל בר־אל ודרור פלדהיים. התוכנה שפיתחה החברה מסוגלת לעבד תמונות שצולמו בחנויות, ולהפיק מהן מידע עסקי ושיווקי בעבור חברות צריכה ורשתות קמעונאות. מטה החברה יושב בסינגפור ומרכז הפיתוח הגדול ביותר שלה נמצא בישראל.

טראקס גייסה עד היום 370 מיליון דולר ובמסגרת הגיוס האחרון שלה קיבלה שווי של 1.5 מיליארד דולר. החברה פועלת לקראת השלמת הנפקה בניו יורק כבר במהלך השנה הקרובה ושואפת להגיע לשווי של מעל 2 מיליארד דולר. בתגובה שפרסמה החברה היא אינה קושרת בין ההנפקה לבין הפיטורים בישראל.

מטראקס נמסר בתגובה כי "חברת Trax נמצאת בצמיחה עולמית מהירה כחלק מהאינטגרציה של מספר חברות שנרכשו בשנה וחצי האחרונה והמיקוד בשווקי יעד הדורשים היערכות מחודשת. כחלק מהערכות זו, אנו פועלים על מנת לצמצם את כוח-האדם במרכז הפיתוח בישראל המונה כ-300 עובדים. הצמצום הנשקל מתוכנן לכל פחות מ-10% מכוח-האדם בישראל והחברה עומדת בקשר ישיר עם כל העובדים הרלוונטיים".