פייסבוק הסירה פוסט של נתניהו שביקש פרטים של אזרחים ותיקים שלא התחסנו

פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של בנימין נתניהו, בו ביקש רה"מ לדווח בצ'ט בוט על אזרחים בני 60 ומעלה שלא התחסנו על-מנת שיול לשכנע אותם להתחסן • בנוסף, פייסבוק השעתה את הצ'ט בוט עצמו • הליכוד: "המטרה הייתה לעודד ישראלים מעל גיל 60 להתחסן כדי לשמור על חייהם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול

הרשת החברתית פייסבוק הסירה היום (ב') פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו קרא ראש הממשלה לאזרחים לדווח לו בצ'ט בוט על אזרחים בני 60 ומעלה שטרם התחסנו, זאת במטרה שיוכל ליצור עימם קשר ולשכנעם להתחסן.

הפוסט הוסר בשל היותו מנוגד לכללי הקהילה של פייסבוק, שאוסרים איסוף מידע רפואי על משתמשים אחרים. לצד הסרת הפוסט, השעתה פייסבוק את הצ'ט בוט עצמו.

מפייסבוק נמסר בתגובה כי "בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו איננו מאפשרים תוכן המשתף או מבקש מידע רפואי של אנשים. בעקבות הפרת הכללים הללו, הסרנו את הפוסט והשעינו זמנית את הצ'ט-בוט במסנג׳ר ששיתף את התוכן הזה".

בהודעת הצ'ט בוט שנשלחה לעוקביו של ראש הממשלה, נכתב: "אם יש לך חברים או בני משפחה בני 60 או יותר שטרם התחסנו, אפשר לכתוב לי כאן שם ומספר טלפון, ואולי אתקשר לשכנע אותם!" 

הפוסט של נתניהו שפייסבוק הסירה / צילום: צילום מסך
 הפוסט של נתניהו שפייסבוק הסירה / צילום: צילום מסך

מהליכוד נמסר בתגובה לפייסבוק: "המטרה הייתה לעודד ישראלים מעל גיל 60 להתחסן כדי לשמור על חייהם, לאחר שראש הממשלה נתניהו הביא חיסונים לכל אזרח ישראלי. אנו קוראים לכולם ללכת להתחסן כדי שנפתח את הכלכלה ונצא ראשונים בעולם מהקורונה".

לא הפעם הראשונה

זו לא הפעם הראשונה שפייסבוק משעה את הבוט של נתניהו בתקופת בחירות. בספטמבר 2019 השעתה פייסבוק את פעילות הצ'ט בוט בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה נתניהו למשך 24 שעות. בהודעת פייסבוק שליוותה את אקט החסימה בזמנו, הוגדרו טקסטים שהתפרסמו בעמוד הפייסבוק של נתניהו "דיבור שנאה", שמפרים את מדיניות החברה.

פייסבוק הודיעה אז כי "לאחר שבחנו את פעילות הבוט בשימוש קמפיין הליכוד, מצאנו הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לדיבור שנאה. כמו כן, מצאנו כי הבוט עשה שימוש לרעה בפלטפורמה על-ידי יצירת קשר עם אנשים מחוץ לתקופת הזמן המותרת. בעקבות כך השעינו את פעילות הבוט למשך 24 שעות. במקרה שיהיו הפרות נוספות של המדיניות שלנו, אנו ננקוט בפעולה המתאימה".

בליכוד הגיבו אז וטענו כי מדובר בעבודה של איש קמפיין אשר לא אושרה על-ידי נתניהו. נתניהו עצמו התייחס למקרה בראיון ברשת ב' ואמר "לא אני כתבתי את זה, אני אדם רציני", ולאחר מכן האשים את רשת ב' בכך שהם הפכו לכלי תעמולה זול.