המחוזי: נדחו בקשות נתניהו לדחייה, משפטו יימשך כמתוכנן

לטענת סנגורי נתניהו, על הפרקליטות להוסיף לכתב האישום את שלושת התאגידים הקשורים בתיקי האלפים כנאשמים נוספים בתיק • ביהמ"ש פסק כי הואיל ובינתיים אין כתב אישום נגד התאגידים, ממילא אין מה לצרף אותם לכתב האישום • שלב ההוכחות במשפט צפוי להתחיל ב-8 בפברואר

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יימשך כמתוכנן. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ג') שתי בקשות של ראש הממשלה לדחות את משפטו עד קבלת החלטות בעניין העמדתם לדין של התאגידים בזק, וואלה ו"ידיעות אחרונות". נזכיר כי שלב ההוכחות במשפט נתניהו צפוי להתחיל ב-8 בפברואר.

הבקשה הראשונה של נתניהו שנדחתה הייתה לקבוע כי שלב ההוכחות בתיק יחל רק לאחר שהפרקליטות תמסור את החלטתה האם להעמיד לדין את שלושת התאגידים. הבקשה השנייה הייתה להורות על עריכת דיון בבית המשפט בבקשה זו.

נתניהו טען, באמצעות סנגוריו, עורכי הדין בעז בן-צור ועמית חדד, כי מוטל על הפרקליטות לתקן את כתב האישום ולהוסיף את שלושת התאגידים הקשורים בתיקי האלפים כנאשמים נוספים בתיק שמתנהל נגדו ונגד הזוג שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס. סנגורי נתניהו נימקו את בקשתם בכך שכתב האישום נגד ראש הממשלה פגום בכך שאינו כולל את התאגידים, שהם "חלק אינטגרלי, ישיר, מרכזי והכרחי ביחס למסכת העובדתית הנטענת בכתב האישום".

ואולם השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם פסקו כי הואיל ובינתיים אין כתב אישום נגד התאגידים, ממילא אין מה לצרף אותם לכתב האישום.

אשר לבקשת נתניהו לעכב את שמיעת המשפט עד לקבלת החלטה סופית בעניינם של התאגידים, וככל שיוגש כתב אישום להורות על צירופם לתיק, כתבו השופטים: "בשלב זה אין החלטה סופית בדבר הגשת כתב אישום. ככל שיוגש כתב האישום, כלל לא ברור היכן יוגש, תוכנו אינו ידוע, ולא ברור האם תהיה עילה לצירוף התאגידים כנטען. בנסיבות אלה, אין כל הצדקה לעכב את הדיון בהליך שלפנינו". (ת"א 67104-01-20).

*** חזקת החפות: נדגיש כי גם לאחר הגשת כתב האישום על-ידי היועמ"ש, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בכל עבירה, ושמורה להם חזקת החפות.