דיפלומט מתקרבת לבורסה: יבואנית מוצרי הצריכה מכוונת לשווי של כמיליארד שקל

החברה, שמעוניינת לגייס כרבע מיליארד שקל, מייבאת בין היתר מוצרים של היינץ ושוקולדים של מילקה, מארס ולואקר, קפה ג'ייקובס, חטיף פרינגלס וטונה סטארקיסט

מרכז לוגיסטי של חברת דיפלומט באיירפורט סיטי / צילום: בר - אל
מרכז לוגיסטי של חברת דיפלומט באיירפורט סיטי / צילום: בר - אל

מהלך הנפקת מניותיה של חברת דיפלומט - מיבואניות מוצרי הצריכה והמזון הבולטות בישראל - מתקרב גם הוא לבורסה בתל אביב. זאת לאחר שככל הידוע, החברה כבר הגישה תשקיף לרשות ני"ע, והיא ממתינה לקבלת האישורים המתאימים כדי לקדם את גיוס ההון הראשוני (IPO), שבעליה - משפחות וימן ומנדל - מעוניינים לבצע, כך שהמהלך הציבורי צפוי להתחיל, על-פי ההערכות, בחלק הראשון של חודש פברואר. ככל הידוע, דיפלומט מבקשת לגייס כ-200-250 מיליון שקל לפי שווי חברה שינוע סביב כ-1 מיליארד שקל "לפני הכסף".

דיפלומט, העוסקת בשיווק, במכירות ובהפצה של מוצרי צריכה ומזון (FMCG), נחשבת לאחת מהיבואניות הבולטות בישראל בתחום עיסוקה, והיא מייבאת בין היתר מוצרים של חברת היינץ, שוקולד של מילקה, מארס ולואקר, קפה ג'ייקובס, חטיף פרינגלס, מוצר הטונה סטארקיסט ועוד.

כמו כן, החברה מייבאת את מוצרי קלוגס, רד-בול, לוטוס, ביונד-מיט ועוד, וכן את מוצרי חברת פרוקטר אנד גמבל (P&G), שאיתה היא פועלת בשיתוף פעולה כבר לא מעט שנים, מה שסייע לה להרחיב את הפעילות גם לקפריסין, לניו זילנד, לדרום אפריקה ולגאורגיה.

דיפלומט הוקמה בשנת 1968, וכפי שהיא מתארת, היא מעניקה ללקוחותיה "שירותים מקיפים בניהול פתרונות שרשרת אספקה לצד פורטפוליו מגוון בשוק מוצרי הצריכה ומותגי מזון של חברות מהמובילות בעולם". מנכ"ל דיפלומט הוא נועם וימן, דור שני למשפחת המייסדים.

עוד לפי נתוני דיפלומט, מערך ההפצה של החברה כולל כ-3,000 נקודות מכירה וכ-900 לקוחות נוספים בשוק המלונאות, המזון וההסעדה ותמיכה בקמעונאות מקוונת. דיפלומט מחזיקה במרכז הפצה באיירפורט סיטי, סמוך לנתב"ג, בהיקף של כ-30 אלף מ"ר.

הנפקתה האפשרית של דיפלומט בבורסה עלתה לכותרות כבר בשנים קודמות, אולם עד כה מהלך זה לא יצא לפועל.

על-פי פרסומים בתקשורת באחרונה, מחזור המכירות השנתי של דיפלומט הוערך בכ-1.5 מיליארד שקל.

נתמכת בצמיחה של שוק הקמעונאות

כעת נראה כי מלבד הביקושים הגבוהים המאפיינים את מרבית ההנפקות בגל גיוסי ההון הנוכחי בבורסה, השלמת הנפקתה של דיפלומט כמתוכנן, בהובלת חברת אוריון, תוכל להיתמך בצמיחת שוק פעילותה כפי שמשתקף בעסקיהם של חברות קמעונאות רבות שנהנו מעלייה בהיקפי הפעילות בהשפעת משבר הקורונה, בעקבות מגמה של צריכה מוגברת.

כמגמה, רשתות המזון הבורסאיות הגדולות נהנו מכיוון חיובי בתוצאותיהן הכספיות, לצד מגמה חיובית שאפיינה את מניותיהן. חברות שיווק מוצרי צריכה אחרות הנסחרות בבורסה, דוגמת סנו, העוסקת בייצור ושיווק מוצרי צריכה ביתיים, וגלוברנדס, העוסקת ביבוא ושיווק מוצרי עישון, ממתקים וחטיפים, נהנו גם הן משנה חיובית, תוך עליה נאה במניותיהן.

בלנדר גייסה 50 מיליון שקל

עוד בשוק הנפקות האקוויטי הראשוניות, גם הנפקתה של חברת הפינטק בלנדר מתקדמת, עם השלמת השלב המוסדי בהנפקה, שבמסגרתו גייסה החברה כ-50 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-280 מיליון שקל "לפני הכסף" - נמוך משמעותית מהשווי שלו ציפתה.

פרטי ההנפקה חושפים, כי לצד המוסדיים שלקחו בה חלק, ובהם איילון, הלמן אלדובי, קסם, ועוד, משפחת אביב, בעלת השליטה בבלנדר, השקיעה בהנפקה כ-5.5 מיליון שקל. על-פי ההערכות, בשלב הציבורי תבקש בלנדר לגייס כ-15 מיליון שקל נוספים.

בלנדר מפתחת ומפעילה מערכת טכנולוגית לביצוע חיתום דיגיטלי מלא של מתן ולקיחת אשראי, כמו גם תפעול של תיקי אשראי אלה, במטרה להתחרות במפת הבנקאות העולמית המשתנה. לחברה שני תחומי פעילות המדווחים כמגזר עסקי בדוחותיה הכספיים - בנקאות דיגיטלית ותיווך באשראי.

עוד בגזרת הנפקות האקוויטי הראשוניות, חברת אנרג'ין טכנולוגיות עדכנה על סיום הליך קבלת ההזמנות (Book Building), שבמסגרתו הבטיחה סכום של קרוב ל-100 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-420 מיליון שקל "אחרי הכסף". אנרג'ין היא חברת תוכנה "מבוססת בינה מלאכותית, המנתחת מידע גנטי על בסיס Big Data, במטרה לייעל ולהאיץ השבחת זנים של צמחים ובעלי חיים בענף החקלאות העולמי בשיטות טבעיות (ללא הנדסה גנטית)".

בשלב הנוכחי נושאת אנרג'ין הערת "עסק חי" בדוחותיה הכספיים, ורואי החשבון שלה מפנים את תשומת לב המשקיעים לעובדה כי החברה "אינה מפיקה די הכנסות למימון פעילותה ולכן תלויה במקורות חיצוניים".

דיפלומט

תחום פעילות: שיווק, מכירות והפצת מוצרי צריכה ומזון ● מותגים בולטים: היינץ, מילקה, מארס, לואקר, קפה ג'ייקובס, פרינגלס, סטארקיסט, קלוגס, רד-בול, לוטוס, ביונד-מיט, מוצרי פרוקטר אנד גמבל (P&G) ● שוקי פעילות: ישראל, קפריסין, ניו זילנד, דרום אפריקה, גאורגיה ● שנת הקמה: 1968 ● בעלי מניות בולטים: משפחות וימן ומנדל