חברת קלאסי שמאפשרת למידה מרחוק דרך הטלוויזיה סיימה פיילוט דימונה

בעקבות הפיילוט צפויה הטמעה של המערכת בבתי הספר בעיר • קלאסי מאפשרת לחבר טלפון יחד עם מקלדת ומצלמה לממיר אנדרואיד בעלות נמוכה מרכישת מחשב חדש

מסך שיעור בפלטפורמה של קלאסי / צילום: באדיבות Classi
מסך שיעור בפלטפורמה של קלאסי / צילום: באדיבות Classi

חברת Classi (קלאסי), שעוסקת בפתרונות למידה מרחוק דרך הטלוויזיה, הודיעה על סיום פיילוט בעיר דימונה. בעקבות הפיילוט צפויה הטמעה של המערכת בבתי הספר בעיר, כך לדברי ראש העיר בני ביטון.

הטכנולוגיה של קלאסי מאפשרת לחבר את הטלפון יחד עם מקלדת ומצלמה לממיר אנדרואיד, במחיר המוערך בכ-10% לעומת רכישת מחשב רגיל. המערכת מיועדת לילדים שבביתם אין מחשב או אין כמות מחשבים מספקת למספר הילדים הלומדים וההורים העובדים, והיום הם לומדים דרך הטלפון הנייד.

החברה מצאה כי בממוצע יש בכל בית בישראל כשלושה מכשירי טלוויזיה עם ממיר. סביר להניח כי זה לא המספר בבתים בהם יש מחסור במחשבים ביחד למספר הנפשות, אבל בכל זאת כל טלוויזיה יכולה להצטרף למצבת המחשוב המשפחתית ולאפשר לעוד תלמיד למידה על מסך גדול. 70% ממשקי הבית בישראל מחוברים לממירי אנדרואיד. ביניהם לקוחות סלקום ויס פרטנר, ועבור מי שאין - עלות רכישת ממיר היא נמוכה מעלות רכישת מחשב.

המערכת פותחה על ידי קבוצת דראקו, המתמחה באספקת שירותי תקשורת עד הבית.

בנוסף לעצם האופציה ללמידה על מסך גדול באמצעות הטלוויזיה, מערכת קלאסי מנסה לפתור מספר בעיות נוספות של למידה דרך מערכות שלא הותאמו במיוחד לבתי ספר, כמו מערכת הזום. כך, מרוכזת מערכת השעות במקום אחד, עם כל הקישורים לכל השיעורים. המורים אינם צריכים ללמד דרך הטלוויזיה אלא ממשיכים להשתמש במחשבים שלהם כפי שהתרגלו.

בימים אלה כאמור מסיימת החברה פיילוט בחטיבת ביניים בדימונה, שבעקבותיו הצהיר ראש העיר כי יפעל להטמעת המערכת בכל בתי הספר בעיר. "זו מהפכה אמיתית. זו מהפכה שתשדרג כל בית ובית בישראל וגם תהיה חוויה נהדרת ללמידה מרחוק דרך מסך הטלוויזיה. שמחתי להוביל פיילוט בעיר דימונה והתגובות של סגל ההוראה, ההורים והתלמידים היו טובות מאד", אמר ביטון.