נתניהו דחה את ביקורו באיחוד האמירויות ובבחריין

בהודעה שהוציא משרד רה"מ נכתב כי למרות חשיבותה של הנסיעה לאבו דאבי ולבחריין, נתניהו החליט לדחות את הביקור בשלב זה בשל סגירת השמיים • הביקור צפוי להידחות למועד סמוך יותר לבחירות ולככב בקמפיין הליכוד

בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את נסיעתו המתוכננת בשבוע הבא לאיחוד האמירויות ולבחריין. בהודעה שמסר הבוקר (ה') נאמר כי למרות חשיבותה של הנסיעה לאבו דאבי ולבחריין, הוא החליט לדחות את הביקור בשלב זה בשל סגירת השמיים. "ראש הממשלה נתניהו מעריך מאוד את ההזמנות של יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה ואת השלום ההיסטורי שכונן בין מדינותינו", נכתב בהודעה.

לפי גורם מדיני, נתניהו יקיים את הנסיעה הזו, האמורה לחנוך את השגרירות באבו דאבי, בשבועות הקרובים והדחייה נועדה בין השאר לאפשר טקס ראוי להסכמי שלום היסטוריים, לאחר שלפחות מקצת מהגבלות הקורונה יוסרו.

הגורם ציין כי ישראל והאמירויות עומדות בראש טבלת החיסונים בעולם, והצפי הוא כי בסוף פברואר או בתחילת חודש מרץ המצב יהיה טוב יותר בשל החיסונים, וניתן יהיה לקיים ביקור היסטורי כהלכתו, דברי הגורם.

כמובן שגם לבחירות יש קשר לביקור - נתניהו מבקש להדגיש את הישגיו המדיניים והאסטרטגיים הגדולים, יתרון ניכר שיש לו על פני יריביו בבחירות, ולעשות זאת קרוב ככל שניתן לבחירות.

ביקור חפוז ומצומצם משתתפים כפי שתוכנן לשבוע הבא, לא אמור היה לתת את האפקט הנדרש. הביקור המתוכנן להמשך כולל גם ביקור בדובאי ופתיחת הקונסוליה שם, וביקור בבחריין. המפגשים עם שליטי המדינות, השייח' מוחמד בן זאיד ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, בבירותיהם, צפויים לככב בקמפיין הליכוד.

אתמול פרסם ברק רביד בוואלה כי יש מגעים לביקור נתניהו בקהיר ומפגש עם הנשיא המצרי א-סיסי וכי המצרים דרשו בתמורה מחווה לפלסטינים. הגורם המדיני אומר כי המגעים מתקדמים וכי ישראל עושה כל העת מחוות לפלסטינים דוגמת העברת החיסונים לצוותים הרפואיים.

חיסון לקורונה מתוצרת רוסיה שנתרמו לרשות הפלסטינית / צילום: מתאם הפעולות בשטחים
 חיסון לקורונה מתוצרת רוסיה שנתרמו לרשות הפלסטינית / צילום: מתאם הפעולות בשטחים

הבוקר הגיע משלוח ראשון של 10,000 מנות חיסון ספוטניק 5 שנתרמו לרשות הפלסטינית על-ידי רוסיה. החיסונים מועברים מנתב"ג בתיאום המתפ"ש לרשות הפלסטינית. עדיין לא ברור אם חלק מחיסונים אלה יועברו לצוותים הרפואיים ברצועת עזה.