נתניהו, גנץ ואשכנזי מיישרים קו מדיני: תמיכה בסיפוח רמת הגולן

שר הביטחון בני גנץ ציין כי "נעבוד עם הממשל האמריקאי להבטיח הרחבה של הסכמי השלום, הסכמי אברהם, לקדם ככל האפשר הסכם מדיני עם הפלסטינים, וכמובן כדי להרחיב את ההישגים שלנו כמו הכרה ברמת הגולן"

בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות
בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

למרות ההבדלים לכאורה והעימות הפוליטי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי מיישרים קו פחות או יותר בסוגיות המדיניות, כאשר גנץ מביע תמיכה בסיפוח רמת הגולן, ובוודאי מול בית הדין בהאג.

נתניהו אמר היום (ג') בביקורו בקופ"ח בזרזיר: "רמת הגולן הייתה ותישאר חלק ממדינת ישראל. עם הסדר, בלי הסדר, אנחנו לא יורדים מהגולן, הוא יישאר חלק ריבוני של מדינת ישראל".

גנץ בסיור באוגדת איו"ש הבהיר: "נעבוד עם הממשל האמריקאי להבטיח הרחבה של הסכמי השלום, הסכמי אברהם, לקדם ככל האפשר הסכם מדיני עם הפלסטינים, וכמובן כדי להרחיב את ההישגים שלנו כמו הכרה ברמת הגולן ועוד. אני מקווה מאוד ומאמין שההישגים האלו ילכו ויתרחבו גם בשנים הקרובות".

ביחס לפלסטינים ולהחלטת בית הדין בהאג אמר: "החזרה למשא ומתן עם הפלסטינים - משימה מרכזית של הממשלה הבאה. גם הפלסטינים חייבים להבין זאת ולא יעזור להם בית דין, גם אם הוא בהאג. מול אתגרי הטרור, צה"ל פועל תוך חתירה למגע ומסכל מאות פיגועים, כך לילה אחרי לילה הוא מפגין יכולות מקצועיות ומקפיד על טוהר הנשק והדין הבין לאומי. לצד קידום הנורמליזציה שיכולה לסייע בכך, וגם בדחיפה של הממשל החדש, יש חלון הזדמנויות להגיע להתקדמות מדינית עם הפלסטינים. זו צריכה להיות משימה מרכזית של הממשלה הבאה, שמדינת ישראל תהיה מדינה בטוחה, דמוקרטית ויהודית".

הקו הזה תואם את מדיניות כחול לבן שמחד מתנגדת לצעדים כמו הסיפוח בגדה, ואף הייתה מהגורמים למניעת הסיפוח בעמדה שהציגה מול הממשל האמריקאי בקיץ, אך מאידך יוצאת בנחרצות נגד החלטת בית הדין בהאג, להבדיל ממרצ וחלקים במפלגת העבודה, ובאמירת גנץ לגבי רמת הגולן, תומכת לחלוטין בסיפוחו. 

גם נשיא המדינה ריבלין התייחס היום להחלטת בית הדין בהאג: "מדינת ישראל דוחה את החלטת בית הדין בדבר סמכותו השיפוטית לדון בסוגיה הפלסטינית. בית הדין בהאג הוקם כדי לטפל בזוועות החמורות שמתרחשות בעולם, ולא כדי לרדוף מדינות דמוקרטיות בעלות מערכת משפט עצמאית ויעילה. אנחנו, מצדנו, נמשיך לנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על מדינת ישראל ועל חיילי צה"ל מפני החלטה פוליטית פסולה זו".

במפגש עם חיילת ושני חיילים שסיכלו לאחרונה פיגועי טרור אמר ריבלין: "האירועים שניהלתם במקצועיות ובנחישות, במצב של סיכון חיים ממשי, מבטאים את המציאות המורכבת שאנו חיים בה, ואת הצורך היומיומי שלנו להגן על עצמנו. תגובתכם האמיצה היא הוכחה ברורה לצדקת דרכנו, במיוחד בימים אלה בהם אנחנו נאלצים להתמודד עם הטענות המנותקות המופנות כלפי מדינת ישראל על ידי גופים בינלאומיים דוגמת בית הדין בהאג".