ביטקוין חצה את רף ה-51 אלף דולר; ג'יי.פי. מורגן: הראלי אינו צפוי להימשך

האסטרטגים של בנק ההשקעות הבינלאומי סבורים כי אם לא ייפסקו במהרה התנודות במחיר הביטקוין, מחירו הנוכחי של מטבע הקריפטו המוביל, שטיפס ב-77% מתחילת 2021, "אינו נראה בר קיימא"

ביטקוין / צילום: Shutterstock
ביטקוין / צילום: Shutterstock

ביטקוין, מטבע הקריפטו המוביל, ממשיך לשבור שיאים: ביום רביעי בבוקר חצה מחיר המטבע לראשונה את רף ה-51 אלף דולר, וטיפס עד לרמה של 51,250 דולר - שיא של כל הזמנים, נכון למועד כתיבתן של שורות אלה. במחיר השיא שלו הבוקר משלים הביטקוין עלייה של כ-77% במחירו הדולרי מתחילת 2021 וזינוק של 410% ב-12 החודשים האחרונים.

בבנק ההשקעות הבינלאומי ג'יי.פי. מורגן סבורים כי התנודתיות הרבה במחירו של הביטקוין צפויה למנוע מראלי הביטקוין להימשך. האסטרטגים של הבנק כתבו ביום שלישי, כשמחיר הביטקוין חצה לראשונה את רף ה-50 אלף דולר, כי אם לא ייפסקו במהרה התנודות במחיר הביטקוין, לדעתם, המחיר הנוכחי של מטבע הקריפטו המוביל "אינו נראה בר קיימא".

לדברי האסטרטגים של ג'יי.פי. מורגן, שווי השוק של ביטקוין זינק בהיקף של כ-700 מיליארד דולר בחמשת החודשים האחרונים, למרות שההשקעות של גופים מוסדיים במטבע הקריפטו בתקופה זו הצטברו לסכום כולל של כ-11 מיליארד דולר בלבד. השילוב בין היצע מוגבל של הביטקוין לבין ביקוש מצד משקיעים קמעוניים, לדברי הבנק, עשויים לדחוף את מחיר המטבע כלפי מעלה. "תנודות המחיר של ביטקוין מאז ינואר האחרון נראות כאלה שהושפעו יותר על ידי השקעות ספקולטיביות", הוסיפו.

קנדה אישרה השקת ETF של ביטקוין

ראלי הביטקוין התעצם במיוחד מאז 8 בפברואר, בעקבות הדיווח של יצרנית הרכב החשמלי טסלה על כך שהשקיעה בינואר סכום כולל של 1.5 מיליארד דולר ברכישת ביטקוין, ועל כך שהיא עשויה לאמץ השנה את הביטקוין כאמצעי תשלום. בשבוע שחלף מאז, פורסמו עוד דיווחים על אימוץ הביטקוין כאפיק השקעה. כך למשל, על פי דיווח באתר בלומברג, בבנק ההשקעות מורגן סטנלי שוקלים השקעה בביטקוין, ואילו בקנדה, רשות ניירות ערך של מחוז אונטריו אישרה לראשונה השקה של קרן סל המבוססת על ביטקוין. הקרן הקנדית, שנקראת Purpose Bitcoin ETF, תאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף להשקעה בביטקוין.

בנק אוף ניו יורק מלון (BNY Mellon) הודיע ביום חמישי האחרון כי הוא מפתח פלטפורמה חדשה למתן שירותי משמורת עבור נכסים דיגיטליים, ובהם ביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים. חברת מאסטרקארד הכריזה בסוף השבוע שעבר כי בהמשך השנה היא תתחיל לאפשר לעסקים לקבל תשלומים בכמה מטבעות קריפטו באמצעות רשת כרטיסי האשראי שלה.