קרן קטליסט חילקה מניות של תופין בשווי 20 מיליון דולר וירדה להחזקה של 8.9% בחברה

קטליסט חילקה ב-15 בפברואר כ-1.3 מיליון מניות תופין שהיו בידיה לשותפים המוגבלים – כלומר, למשקיעים בקרן קטליסט עצמה – כחלק מתהליך מתוכנן של התפרקות והנזלה של Catalyst Israel, אחד הגופים בקרן שהחזיק במניות תופין

מניית תופין נחלשה בימים האחרונים לאחר שפרסמה את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2020. כעת מתברר שגם אחת מבעלות המניות הוותיקות בחברה הקטינה את ההחזקה שלה לפני מספר ימים. לפי דיווח שהעבירה קרן קטליסט, שבראשה עומד אדוארד קוקירמן, הקרן מחזיקה כעת ב-8.9% ממניות תופין, לעומת החזקה של 12.6% קודם לכן.

בדיווח ציינה קטליסט כי חילקה ב-15 בפברואר כ-1.3 מיליון מניות תופין שהיו בידיה לשותפים המוגבלים - כלומר, למשקיעים בקרן קטליסט עצמה - כחלק מתהליך מתוכנן של התפרקות והנזלה של Catalyst Israel, אחד הגופים בקרן שהחזיק במניות תופין. לפי מחיר המניה לפני החלוקה, שווי המניות שחולקו עמד על כ-20 מיליון דולר, וכיום לאחר הירידות במניה שווי המניות הוא 16.1 מיליון דולר. ייתכן שהחלוקה הוסיפה ללחץ על המניה בימים האחרונים, אם מי שקיבל את המניות החליט למכור אותן בבורסה.

תופין , בניהולו של המייסד המשותף רובי כיטוב, מספקת פתרונות לאכיפת מדיניות של אבטחת מידע בסביבות שונות בארגונים. קרן קטליסט, שהיא המשקיעה הוותיקה ביותר בתופין - עוד מסבב ההשקעה הראשון של תופין כסטארט-אפ, חברה בסוף השנה שעברה לקרן מרקר שגם היא משקיעה ותיקה בחברה והשתיים טענו כי מניית תופין מוערכת בחסר משמעותי. שתי הקרנות החליטו אז לשתף פעולה ולתאם פעילויות שעשויות לכלול בין היתר דיאלוג עם ההנהלה על מיקסום הערך לבעלי המניות וכן שכירת בנק השקעות לבחינת הצעות מצדדים שלישיים (לרכישת תופין).

הצעד האקטיביסטי של קטליסט ומרקר והציפייה להצפת ערך אושש את המניה שעלתה עד לשיא של 18.9 בסוף ינואר, לעומת 9.7 דולר לפני כן. תופין הונפקה לראשונה בניו יורק ב-2019 במחיר של 14 דולר.

כאמור, בימים האחרונים המניה נחלשה לאחר פרסום הדוחות, למחיר של 12.15 דולר המשקף לה שווי של 428 מיליון דולר. תופין עדכנה בדוחות כי היא מתכננת לעבור למודל של מכירת מנויים, דבר שלהערכת החברה ישפר את עסקיה לאורך זמן. עם זאת, בחברות דומות שעברו את התהליך, בטווח הקצר נרשמה פגיעה בתוצאות.

תופין סיימה את 2020 עם ירידה של 2.4% בהכנסות לכ-101 מיליון דולר, הפסד נקי של 35.4 מיליון דולר והפסד נקי Non-GAAP של 20.6 מיליון דולר. החברה צופה הכנסות של 20.6-24.6 מיליון דולר והפסד תפעולי Non-GAAP של 10.6-7.2 מיליון דולר ברבעון הראשון.