למרות התו הירוק, חדרי כושר מתנגדים לפתיחה: "רק 25% מהלקוחות הפוטנציאליים מחוסנים"

ישנם לא מעט שחקנים בענף הכושר שצפויים להישאר היום סגורים, ביניהם רשת סטודיו סי, רשת גרייט שייפ, רשת סוויפט, רשת פרופיט ועוד רשתות וקאנטרי קלאבים רבים • הסיבה: לטענת רשתות כושר רבות, פתיחה מוגבלת תסב נזק לענף

חדר כושר של רשת הולמס פלייס. לא ברור מתי ייפתחו מחדש
חדר כושר של רשת הולמס פלייס. לא ברור מתי ייפתחו מחדש

היום (א') ייפתחו לראשונה מאז הסגר השלישי חדרי הכושר תחת מתווה התו הירוק, כלומר למחלימים ומתחסנים בלבד. אלא בעוד שרשתות כמו הולמס פלייס, ספייס ושר פיטנס יפתחו היום את שעריהם, ישנם לא מעט שחקנים בענף הכושר שצפויים להישאר היום סגורים, ביניהם רשת סטודיו סי, רשת גרייט שייפ, רשת סוויפט, רשת פרופיט ועוד רשתות וקאנטרי קלאבים רבים. הסיבות לכך לטענתם נוגעות לנזק שפתיחה מוגבלת שכזו מסבה להם, וקוראים לממשלה להעניק להם סבסוד, כשהם מצהירים כי כ-80% מהענף צפוי שלא להיפתח היום.

"לאור קצב המתחסנים בישראל, רק 25% עד 30% מפוטנציאל הלקוחות של ענף הכושר, עומדים כעת בקריטריונים המאפשרים להם לחזור ולהתאמן במסגרת מאורגנת", מסר ארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר בישראל, כשלדבריו, "הארגון לא יכול לקבל מצב בו בעלי העסקים יהיו מחויבים לעמוד ב-100% הוצאות על עסקיהם בזמן שפוטנציאל המחזור העסקי נגזר מ-25% מהלקוחות בלבד".

בנוסף לפתיחה למחוסנים ומחלימים בלבד, חדרי הכושר נדרשים להקפיד על תקנות נוספות, כשהם נדרשים לוודא כי המרחק בין המכשירים ובין המתאמנים בעת קיום אימון (אישי או משותף) לא יפחת משני מטרים, או פחות עם מחיצה ביניהם.

לכך הם מוסיפים את הקושי האדיר לגייס מספיק עובדים שמחויבים להיות מחוסנים אחרי תקופה ארוכה כל כך של הפסקת הפעילות על רקע פרוץ מגפת הקורונה בישראל.

"אנו בעלי העסקים בענף הספורט והכושר מתנגדים לפתיחת חדרי הכושר, הסטודיו ובריכות השחייה למתחסנים בלבד בחודש הקרוב, אלא אם המדינה תסבסד את הפתיחה", נכתב במכתב ששלח הארגון לשר הבריאות יולי אדלשטיין עליו חתומים מאות בעלי עסקים. "אנו מבינים את רצון המדינה להיטיב עם ציבור המתחסנים, אך לא על חשבון העסקים הקורסים שלנו, פתיחה למתחסנים בלבד חייבת להיות בסבסוד המדינה" הם טוענים.

וכאמור, רבים בענף מתוסכלים מהמצב הנוכחי. בעלי רשת חדרי הכושר גרייט שייפ, ירון סלע אמר היום לגלובס: "לאחר שנת משבר בה חדרי הכושר והסטודיו ספגו מסע דמוניזציה קטלני מצד נציגי משרד הבריאות והפסדי עתק כלכליים, משרד הבריאות וקבינט הקורונה מוצאים לנכון לפתוח את העסקים בענף הכושר ללא התראה מוקדמת מספיקה וללא בדיקה מקיפה בנוגע ליכולת בעלי העסקים להפעיל את עסקיהם בצורה כלכלית מאוזנת".

לדבריו, "כעת הממשלה משתמשת בעסקים המדממים שלנו כסוכריה ותמריץ לציבור ללכת להתחסן, זאת שערורייה". עוד לפי סלע, פתיחת חדר כושר לאחר כמעט שנה של סגר דורשת 30 עד 45 יום הערכות לפחות, גיוס עובדים, גיוס מאמנים, הכנת המתקן על-פי תקנות התו הסגול וכו'. עד לרגע זה, וועדת חוקה טרם אישרה משפטית את מתווה הדרכון הירוק, זה שיא האבסורד והציניות", כשהוא טוען: "מי שחושב שהעסקים בכלל וענף הכושר בפרט יכולים להיפתח בלחיצת כפתור או בהבל פה של החלטת וועדה כלשהי, אסור לו לנהל משהו שקשור לעסקים, כי אין לו מושג".

גם דורון כהן, מבעלי רשת סטודיו סי מצטרף לאמירות החריפות וטוען: "הממשלה יצרה מפעל קניבליזם בין בעלי העסקים בתחום הכושר ובין הלקוחות. החלטות משרד הבריאות יביאו למלחמה של כולם בכולם. לא יכול להיות שממשלת ישראל מפקירה את בעלי העסקים בענף להתמודד בסוגיות משפטיות מול העובדים והלקוחות בנוגע לכניסת הלקוחות לחדרי הכושר, הסטודיו ובריכות השחייה. יש אנשים שטרם הספיקו להתחסן ויש שלא יכולים להתחסן בהוראת רופא, מה יהיה עליהם? זה טירוף מוחלט".