נשלל לצמיתות רישיונו הרפואי של מתנגד החיסונים ד"ר אריה אבני

השופט בדימוס שטרסנוב שקיבל את ההחלטה: "צר לי לקבוע, אך הנקבל הינו שרלטן" • אבני עמד בראש מפלגת "רפא – רק בריאות" שביקשה להתמודד בבחירות הבאות לכנסת ולהקים "משרד בריאות מחבק ולא כופה" • הוא תועד כשהוא לכאורה מסכים לזייף פנקסי חיסונים תמורת תשלום

אריה אבני / צילום: תמר מצפי
אריה אבני / צילום: תמר מצפי

משרד הבריאות הודיע היום על שלילה לצמיתות של רישיון הרופא של ד"ר אריה אבני. ההחלטה התקבלה על ידי השופט בדימוס אמנון שטרסנוב, אליו האציל משרד הבריאות את סמכויותיו להחליט בנושא.

אבני הוא מראשי מתנגדי החיסונים בישראל. בין היתר תועד על ידי ערוץ 13 כאשר הוא לכאורה מסכים לזייף פנקסי חיסונים עבור מטופליו (בהמשך אמר כי עשה זאת כדי להראות כיצד ערוץ תקשורת מכשיל במכוון רופאים מתגדי חיסונים). אבני קרא לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות בנוגע לנגיף הקורונה, והתבטא באופן חריף כלפי רופאים אחרים. הטיעונים לשלילת הרישיון התמקדו בשני הנושאים האחרונים.

אבני הקים לקראת הבחירות הקרובות את מפלגת "רפא - רק בריאות", אשר ביקשה להתמודד עם מצע של רפואה אלטרנטיבית. המפלגה הציעה להקים משרד הבריאות חדש, "מחבק ולא כופה", ובמקביל לצמצם את תקציב משרד הבריאות הקיים ברבע, בזכות המיקוד ברפואה מונעת. בין המתמודדים ברשימה נמצאים רופאים על פי הצהרתם, אשר עוסקים בין היתר באטרולוגיה, שטיפה אנרגטית ורפואת תדרים. אבני מציע שירותי רפואה על פי דרכו באמצעות הקליניקה "ד"ר אבני, הרפואה הנכונה".

בהחלטת השופט בדימוס סטרשנוב נכתב : "אין ספק, כי בהתבטאויותיו הקשות והבוטות של הנקבל במאמרים שפרסם באתר האינטרנט, בפייסבוק ולאחרונה גם ביוטיוב, כנגד ההתחסנות מנגיף הקורונה - טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ובריאותו. הוסף לכך את השתלחויותיו חסרות הרסן, הבוטות וחסרות הבסיס כלפי ציבור הרופאים וראשי משרד הבריאות - אשר חורגים בהרבה מהסביר ומהמותר במסגרת חופש הביטוי, שהינו ערך חשוב ומוגן בכול חברה דמוקרטית - והרי לך מרשם ברור לאנרכיה מוחלטת שאותה מנסה הנקבל לגרום, תוך שהוא מתהדר בתואר רופא ובכינוי דוקטור.

"לא מצאתי כול קשר בין הערך החשוב של חופש הביטוי, לו טוען הנקבל, לבין הביטויים החריפים והמכפישים שנקט - ללא כל ביסוס מדעי או אקדמי - והכל מדמיונו הפורה וחסר המעצורים. יידעו הנקבל ושכמותו, כי חופש הביטוי, אין משמעותו חופש השיסוי או הביזוי . לפיכך, הנני מאמץ את המלצת הוועדה באשר להרשעתו של הנקבל בדין, כמפורט בדוח מיום 25.1.21 .

"ולעניין העונש - נשאלות השאלות, כלום לא שמע הדוקטור הנכבד על למעלה מ-5,000 חולי קורונה שנפטרו, מרביתם קשישים, שככל הנראה לא שמעו או לא שעו להמלצתו של הנקבל 'לקחת ויטמינים'? כלום לא שמע הנקבל על תופעות הלוואי הקשות והחמורות מהם סובלים גם חלק ניכר מהמחלימים מקורונה? האם לא קרא הנ"ל את המחקרים לגבי יעילות החיסונים והצלחתם בלמעלה מ- 90% , או שמא אלה נעלמו מעיניו? האם הוא קרא בכלל מחקרים שנעשו בנושא הקורונה או חומר מדעי כלשהו? ספק רב, בעיניי.

"אולי בשביל ד"ר אבני הנכבד הקורונה היא קוריוז או 'בדיחה', כלשונו, אך לא לאלפי החולים, המתים וקרובי משפחתם אשר ניגפו במחלה איומה זו. צר לי לקבוע, אך הנקבל הינו שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן, ועוד נוהג כך בחוצפתו באיצטלה של רופא מורשה .

"נסיבה מחמירה ביותר, בעיניי בפרשה זו היא העובדה כי בעוד מתנהלים כנגדו הליכים בתיק זה, הוא ממשיך להפיץ ברבים את משנתו הרעילה והמסוכנת, ללא כל מעצורים ומתוך זלזול חמור בבריאות הציבור. הנקבל הוא עבריין חוזר, במלוא מובן המילה, העומד לדין בפני ועדת המשמעת זו הפעם השלישית, תוך שהוא מזלזל "ומצפצף" בריש גלי על רשויות משרד הבריאות, ואף אינו מביע חרטה או משפר את דרכיו, כהבטחתו החוזרת ונשנית". שטרסנוב מציין כי כבר הזהיר את אבני בתיק קודם בו פסק בנושא. "מדובר בנקבל שהוא 'שור מועד', שבהתנהגותו טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ולבריאותו, כאשר כל הצעדים והאזהרות שננקטו כנגדו בעבר - לא הועילו . הגם שאינני שוגה באשליות כי הנקבל יחדל מהפצת תורתו המסוכנת והנלוזה, הרי עדיף שיעשה כן מבלי שייראה כבר סמכא ומבלי שיתהדר בתואר דוקטור לרפואה".

תגובתו של אבני טרם התקבלה בעת פרסום הדברים.