אחרי הטירוף בשוק המניות: מנהל הכספים בגיימסטופ מתפטר

קמעונאית משחקי הווידאו לא פירטה סיבה לעזיבתו של ג'ים בל

חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Reuters, Glories Francois/ABACA
חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Reuters, Glories Francois/ABACA

מנהל הכספים בגיימסטופ עוזב את החברה, כמה שבועות אחרי ששיגעון שהוזן על ידי התקשורת והרשתות החברתיות גרם למניית החברה לזנק ואז להתרסק תוך זמן קצר.

בחברת הקמעונאות מגרייפויין, טקסס אמרו שג'ים בל התפטר מתפקידו כסגן נשיא בפועל ומנהל הכספים הראשי של החברה ושההתפטרות תיכנס לפועל החל מ־26 במרץ. הוא מונה לתפקיד ביוני 2019.

גיימסטופ, המוכרת גם מוצרי אלקטרוניקה אישיים וסחורה הקשורה לגיימינג, לא נתנה סיבה לעזיבתו של בל אבל שיבחה את "התרומות המשמעותיות שלו והמנהיגות שלו, כולל מאמציו בשנה האחרונה במהלך מגפת הקורונה".

החברה הודיעה שהחלה בחיפושים אחר מחליפו. היא מתכננת למנות את מנהלת הנהלת החשבונות דיאנה ג'אג'ה לתפקיד מנהלת כספים זמנית אם לא תמצא מחליף קבוע לבל עד שהוא עוזב.

גיימסטופ הייתה אחת החברות שהמניות שלה זינקו לקראת סוף ינואר, בגיבוי התמיכה מפוסטים ברדיט ורשתות חברתיות נוספות. מחיר מניות החברה נסק מבערך 20 דולר ל־483 דולר בתוך פרק זמן של שבועיים בינואר, כשמשקיעים יומיים קטנים עודדו זה את רעהו ברשת לקנות את המניה ולסחוט את קרנות הגידור שהימרו שמחיר מניות החברה יצנח.

רגולטורים אמריקאים חוקרים אם הייתה מניפולציה של השוק או סוג אחר של התנהגות פלילית אשר גרמה לעלייה המהירה במחיר של גיימסטופ ומניות אחרות.

ביום שני עלו מניות גיימסטופ ב־13%, לאחר שקית' גיל, אחד מקוני מניות החברה שהתפרסם בשבועות האחרונים, גילה שברשותו כמות גדולה של המניות ביום שישי. המניה של גיימסטופ סגרה על מחיר של 44.97$, ירידה של 2.2% לאותו יום.

לפני שהצטרף לגיימסטופ, כיהן בל מ־2016 עד מרץ 2019 כמנהל כספים ראשי וכמנכ"ל ממלא ממקום של חברת Wok Holdings, החברה האם של כמה רשתות מסעדות כולל P.F, Chang ו־True Food Kitchen. תפקידים קודמים בקריירה שלו כוללים כהונה כסגן נשיא בפועל ומנהל כספים ראשי ב־RLH Corp, חברה העוסקת במלונאות, ומנכ"ל של Coldwater Creek Inc, חברת חנויות ביגוד.

גיימסטופ צריכה לשקול העסקת מנהל כספים ראשי בעל ניסיון בחנויות שיש להן נוכחות מקוונת חזקה, על מנת לעזור לבנות נוכחות דיגיטלית לחברה, כך אמר מייקל פכטר, חוקר בחברת השירותים הפיננסיים WedBush Securities.

בל לא הגיב לבקשות תגובה.