וישור השלימה את ההנפקה הראשונית לפי שווי חברה של כ-382 מיליון שקל לאחר הכסף

החברה שבשליטת אמיל וינשל וניצן צעיר הרים גייסה כ-85 מיליון שקל לאחר שביקשה בתחילה לגייס 100 מיליון שקל לפי שווי של 500 מיליון שקל לאחר הכסף • התוכנית של החברה: שימוש בכספי הגיוס לשם כניסה לשוק האמריקאי

אמיל וינשל / צילום: ערן ירדני
אמיל וינשל / צילום: ערן ירדני

חברת הביטוח וישור גלובל-טק (WeSure Global Tech) מגיעה לבורסה: החברה השלימה  הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של כ-22.3% ממניותיה, ושבה גייסה סך ברוטו של כ-85 מיליון שקל לפי שווי של כ-382 מיליון שקל לאחר הכסף. במקור החברה שבשליטת היו"ר והמייסד אמיל וינשל והמנכ"ל ניצן צעיר הרים ביקשה לגייס 100 מיליון שקל לפי שווי חברה של כחצי מיליארד שקל לאחר הכסף.

כך, הגם שהחברה מסמנת הצלחה על השלמת הגיוס והגעתה לבורסה, כחלק מגל הנפקות אדיר שבמסגרתו מגיעות לבורסה חברות שמשקיעים רבים מאוד רואים בהן כחברות "חלום" שמספקות לציבור הרחב הזדמנות להשקעה בגופים טכנולוגיים, היא עדיין נדרשה להתאים מטה את השווי שלה.

השווי של וישור בהנפקה משקף לה שווי חברה במכפיל רווח גבוה, שבונה על היכולת שלה להגשים את הבטחתה לחדור לשוק הביטוח האמריקאי - הגדול והתחרותי מאוד, כחברת ביטוח "דיגיטלית". כיום וישור גלובל-טק מחזיקה בפעילות ביטוח ישראל, דרך וישור חברה לביטוח. מדובר בחברה קטנה וצעירה, כאשר לדברי וינשל "זהו צעד שיאפשר לנו לעמוד ביעדי הצמיחה של הקבוצה בארץ וכן להתרחב, בשלב ראשון, לארה"ב ובהמשך יתכן גם למדינות נוספות באירופה". על פי תשקיף החברה, הצפי שלה הוא כי "היא תקבל רישיון MGA או Insurance producer במדינות מסוימות בארה"ב כבר במהלך המחצית הראשונה של 2021".

את ההנפקה הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, שיקבלו עמלות יתום, ניהול, הפצה וריכוז בגבוה 1.8 מיליון שקל, כשיתר ההוצאות בהנפקה יסתכמו בכ-700 אלף שקל נוספים. כלומר, התמורה נטו שצפויה לחברה היא 82.5 מיליון שקל, כ-25.2 מיליון דולר. על פי התשקיף וישור תידרש ל-8-10 מיליון דולר על מנת להתחיל לפעול בארה"ב, ולעוד 10-20 מיליון דולר למימון החדירה לשוק האמריקאי בשנים 2021-2022, כשבנוסף החברה ציינה בתשקיף כי עלות השלמת פיתוח מערכות הליבה של החברה והרחבת ענפי והיקפי הפעילות באמצעות חברת הבת וישור חברה לביטוח עומדת על 5 מיליון דולר. כלומר, סכום הגיוס יספק לחברה את הרף התחתון של הסכומים שעליהם דיברה בתשקיף.

בכל אופן, עבור וינשל, צעיר הרים ויוחנן דנינו שגם נמנה על צמרת החברה, מדובר בהצפת ערך. בגיוס האחרון לחברה, שנעשה בסוף נובמבר 2018, נעשה לפי שווי חברה של 114 מיליון שקל. עתה החברה מצטרפת לעוד שבע חברות ביטוח ישראליות, ותיקות בהרבה, שמניותיהן נסחרות בבורסה המקומית: הפניקס, הראל, מנורה מבטחים, מגדל, כלל ביטוח, איי.די.איי ביטוח ("ביטוח ישיר") ואיילון.