שגריר איחוד האמיריות הראשון בישראל נחת בארץ

השגריר הגיע הבוקר לישראל ופתח בסדרת פגישות, הראשונה שבהן עם שר החוץ גבי אשכנזי • גבי אשכנזי: "יש לנו הזדמנות היסטורית להציג מודל של שלום חם וכולל בין המדינות ובין העמיפ"

שר החוץ והשגריר מאיחוד האמירויות / צילום: דוברות משרד החוץ
שר החוץ והשגריר מאיחוד האמירויות / צילום: דוברות משרד החוץ

שגריר איחוד האמיריות הראשון בישראל מוחמד אל חאג'ה הגיע הבוקר לישראל ופתח בסדרת פגישות, הראשונה שבהן עם שר החוץ גבי אשכנזי במשרד החוץ בירושלים.

שר החוץ בירך את השגריר וציין את תפקידה החשוב של איחוד האמירויות בהובלת השינוי שיצרו הסכמי אברהם במזרח התיכון כולו: "יש לנו הזדמנות היסטורית להציג מודל של שלום חם וכולל בין המדינות ובין העמים. פתיחת הנציגויות של משרד החוץ באבו דאבי ובדובאי, ופתיחת השגרירות של האמירויות בישראל הן קריטיות לביסוס היחסים הבילטראליים ולקידום השלום. אני שמח לראות את התחממות היחסים המהירה בין המדינות, ומימוש החזון של שלום בין תרבויות ובין אנשים".

עם סיומה של הפגישה האישית בין שר החוץ והשגריר, התקיימה פגישת עבודה ראשונה בין הצוות המדיני של השגרירות האמיראתית בישראל לצוותי העבודה במשרד החוץ, בראשות שר החוץ ובהשתתפות מנכ"ל המשרד, אלון אושפיז וסמנכ"ל מזרח תיכון, חיים רגב.

השגריר האמיראתי נחת הבוקר בנתב"ג והתקבל על ידי ראש מחלקת הטקס של משרד החוץ, גיל השכל. בשעות אחר הצהריים יגיע השגריר לבית הנשיא לטקס הגשת כתב האמנה המסורתי ומחר צפוי השגריר וצוותו לקיים פגישות עבודה נוספות במשרד החוץ וכן צפויה המשלחת לבקר במוזיאון יד ושם בירושלים.

השגריר אל חאג'ה צייץ לאחר הפגישה: "היום הגעתי לתל אביב כשגריר הראשון של איחוד האמירויות הערביות במדינת ישראל ונפגשתי עם כבודו גבי אשכנז, שר החוץ הישראלי, שם דנו ביחסים הדו צדדיים בין שתי מדינותינו ובצמיחה הרבה שהם היו עדים מאז חתימת הסכם השלום אברהם, בנוסף לדרכים להעצים את שיתוף הפעולה בתחומים שונים".