משרד התקשורת פרסם שימוע לספקיות לקראת השקת הסיבים של בזק

המשרד קובע מספר שינויים בממשקי העבודה שהועלו ע"י ספקיות האינטרנט, אך נמנע לעת עתה מלהודיע על עיכוב ההשקה של בזק

סיבים אופטים / צילום: שאטרסטוק
סיבים אופטים / צילום: שאטרסטוק

משרד התקשורת פרסם שימוע למפעילים בטרם יכריע בסוגיות הקשורות לשוק הסיטונאי שיפעל על גבי רשת הסיבים של בזק. השימוע פורסם אתמול (ד') לאחר שהמשנה למנכ"ל המשרד, מימון שמילה, ערך שולחן עגול לכל המפעילים בעקבות תלונות שקיבל מסלקום ופרטנר על רקע הודעת בזק כי בכוונתה להשיק את רשת הסיבים שלה ב-14 במרץ.

ההודעה של בזק העלתה חשש שמא השוק הסיטונאי, שאמור לפעול על גבי רשת הסיבים, לא יסונכרן עם ספקיות האינטרנט. הטענות שעלו בשולחן העגול ותורגמו לשימוע מתייחסות לממשקי העבודה בין בזק לספקיות, והן טכניות בעיקרן.

השאלה האם בזק תידרש לעכב ההשקה עד שיושלמו כל ההליכים והבדיקות אינה מקבלת התייחסות בשימוע, וייתכן כי המשרד יידרש לכך אחרי שיקבל את התגובות מכל הצדדים, אבל נראה כי המגמה במשרד היא שלא לעכב את בזק ולהסדיר את הסוגיות הנדרשות ללא עיכובים.

מדובר על סוגיות כגון ממשק החיבורים בשוק הסיטונאי והאם יהיה ממשק נפרד או חיבור וירטואלי שביקשו הספקיות, כיצד תסדיר בזק את המבואות בקומת הדיירים בבניין לפני הפריסה וההודעה שתימסר לספקיות עקב כך לקראת התקנה בבית הלקוח וכיוצא בזה.

סוגיה אחת מהשימוע שנראה שתעורר קרב קשה, נוגעת לדרישה של המשרד שבזק תחויב להתקין חיבור עבור הספקיות בתוך יום עבודה אחד. ספק אם בזק מסוגלת לעמוד בדרישה כזו, כשללקוחותיה היא לא מספקת רמת שירות כזו, ולכן יהיה מעניין לראות איך תיפתר המחלוקת.