שלושת הכובעים של יניב חברון בחברת אג'ילה מוטורס

מימו ונצ'רס שבשליטת יניב חברון בדרך לבורסה, אם כי טיוטת התשקיף שפרסמה חושפת כי הסכם ההשקעה הראשון שלה הוא מול חברת אג'ילה מוטור, אשר חברון הוא בין בעלי מניותיה • אם כל זה לא מספיק השלד הבורסאי גו.די.אם, שחברון משמש כמנכ"ל שלו, חתם על מזכר הבנות למיזוג אג'ילה לתוכו

יניב חברון / צילום: יואב קרני
יניב חברון / צילום: יואב קרני

אחת מהשותפויות העושות דרכן לבורסה היא מימו (MIMO) ונצ'רס, שבשליטת יניב חברון, המעוניינת להשקיע בתחום המיקרו מוביליות (Micro Mobility) ולהתמקד בטכנולוגיות מתקדמות "לתעשיית כלי רכב ממונעים קלים - קורקינטים, אופנועים, רכבים דו-מושביים, רחפנים, רובוטים למשלוחים ועוד".

לפי הסברי מימו, חברון שימש כיועץ לאג'ילה וניתנה לו אופציה לגייס הון עבורה, בתמורה להקצאת מניות. במימו מדגישים, כי חברון לא מעניק יותר שירותים לאג'ילה וחתם על ייפוי כוח לקלדרון, לפעול במקומו בקשר למניותיו באג'ילה.

אם כל זה לא מספיק השלד הבורסאי גו.די.אם, שחברון משמש כמנכ"ל שלו, חתם על מזכר הבנות למיזוג אג'ילה לתוכו, תמורת הקצאת כ-75% מהונה. במסגרת ההסכם בין גו.די.אם לאג'ילה, אם ייחתם כפי שסוכם, נקבע כי בעלי מניות אג'ילה יעניקו לגו.די.אם אופציה לרכישת מלוא מניותיה לפי שווי חברה של כ-200 מיליון דולר.

זאת בעוד שהשותפות מימו סיכמה על השקעה של 6 מיליון שקל באג'ילה שתוכל להיות מומרת למניותיה, לפי שווי חברה של כ-120 מיליון שקל.

עוד לפי טיוטת התשקיף, במסגרת סבב הגיוס הראשון שביצעה החברה "היו פערים בשווי הנגזר לאג'ילה" - עם סבב גיוס שהחל בהשקעות ששיקפו לה שווי של כ-16 מיליון שקל והסתיים בהשקעות ששיקפו לה שווי של כ-75 מיליון שקל.

פערים אלו, מסבירים במימו, נובעים בין היתר מהגשת בקשות לרישום פטנטים, התקדמות בייצור אב-טיפוס של מוצר ומביקוש להשקעה.

חברון, כבעל השליטה בשותף הכללי, התחייבה לרכוש לפני הרישום למסחר יחידות השתתפות של מימו, ומתכנן לצורך כך ליטול הלוואה של כ-5 מיליון שקל מחברה פרטית שבשליטתו (ג'י.סי) בריבית שנתית של כ-12.5%.