300 אלף אירו בשנה: טסלה מתחילה לגייס עובדים למפעל החדש בגרמניה

תעשיית הרכב הגרמנית מפורסמת במהנדסים ובמומחי הייצור שלה • כעת, טסלה מנסה "לגנוב" אותם מיצרניות כלי הרכב הגדולות והוותיקות • על המועמדים לתפקידים הבכירים לדבר אנגלית וגרמנית שוטפות, להיות בעל ניסיון ניהולי, תואר אקדמי מתאים וגם "להיות זמינים לשיחות במשך כל היממה"

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams

כמה עשרות ק"מ מדרום-מזרח לברלין, בעיירה גרינהיידה, הולך ומושלם בימים אלה המפעל הראשון של חברת טסלה באירופה. עתירות של ארגוני סביבה בעד עצירת העבודות בשל הנזק האפשרי לנחשים מקומיים ולציפורים מקננות נדחו, וחברת כלי הרכב החשמליים האמריקאית כבר החלה לפרסם באתר האינטרנט שלה משרות בכירות לעובדים מקומיים ל"ג'יגה-פקטורי", כפי שהוא נקרא.

תעשיית הרכב הגרמנית מפורסמת במהנדסים ובמומחי הייצור שלה, וזו אחת הסיבות - לפי מנכ"ל טסלה אלון מאסק עצמו - שהחברה פתחה את המפעל בגרמניה. כעת, היא מנסה "לגנוב" אותם מיצרניות כלי הרכב הגדולות והוותיקות בגרמניה בעזרת משכורות גבוהות, בין השאר. כ-300 אלף אירו בשנה, למשל, מוצעים למנהל/ת תכנון כלי רכב בעל/ת ניסיון של שמונה שנים לפחות, לפי דיווח בעיתון הכלכלי "הנדלסבלאט". שכר שנתי דומה מוצע למנהל בתחום תכנון וייצור בטריות ליתיום לכלי רכב חשמליים.

על המועמדים לתפקידים הבכירים לדבר אנגלית וגרמנית שוטפות, להיות בעל ניסיון ניהולי, תואר אקדמי מתאים וגם "להיות זמינים לשיחות במשך כל היממה", כפי שמציינת המודעה באתר. בנוסף למשכורת, מבטיחה טסלה כי המועמדים שיתקבלו יזכו "לשגשג באווירה שבה עבודה מעולה מקבלת עידוד, הכרה וגם תגמול הולם". החברה מבטיחה לרוב עובדיה, גם הזוטרים יותר, 30 ימי חופשה בשנה.

עד כה, פרסמה החברה מאות מודעות דרושים למפעל בגרונהיידה, אך רובן היו בתחום השירותים וההקמה. כעת, דיווחו כלי התקשורת בגרמניה, היא מתחילה לאייש משרות בכירות במפעל, שצפוי לייצר כחצי מיליון מכוניות בשנה החל מסוף הקיץ הנוכחי.

תמונות של המפעל החדש מראות על ההתקדמות המהירה שנרשמה בבנייתו, מאז שנעקר היער ששימש לצרכי תעשיית הנייר לפני כשנה בלבד. קירות יצוקים מראש מבטון הוצבו במקום, השכבה הראשונה של שלד המבנה הענק נראית כגמורה, ומקבצים של מכולות מגורים ומשרדים ממשיכים את הבנייה בקצב שיא. ישנם דיווחים בכלי תקשורת גרמנים על עיכובים בבנייה, אך לא ברור בכמה חודשים מדובר. אולם הייצור המרכזי של המפעל יהיה באורך 744 מטרים על 312 מטרים, לפי הדיווחים.

בנוסף, מתכננת חברת טסלה להקים במקום מפעל שייצר בטריות בעבור כלי הרכב שלה, אולם טרם הוגשו לאישור תוכניות הבנייה שלו. אתר החברה בגרמנית מפרסם משרות רבות בתחום זה. הסכומים שמבטיחה טסלה למועמדים לא מפורסמים פומבית, ומקורם בהערכות של מומחים בתחום ייצור כלי הרכב בגרמניה שניתנו ל"הנדלסבלאט". הם אינם כוללים אופציות והטבות נוספות. מחיר המניה של טסלה זינק בחדות בשנה האחרונה (ועומד כיום על 563 דולר), מה שהפך את מאסק לאיש העשיר בעולם.

העיתון הצביע על כך שטסלה היא מעסיקה חדשה לגמרי בשוק הגרמני, לעומת ענקיות הרכב הגרמניות כמו "פולקסווגן", "דיימלר-מרצדס" ו"ב.מ.וו", שכבר מבטיחות תנאים מצוינים למנהלים כמו גם לעובדים במפעלים ובמשרדים שלהם.