ההכרעה נדחתה: דירקטוריון מגדל ביטוח דן שעות ארוכות בסכסוך בין היו"ר והמנכ"ל, התפזר ויתכנס שוב בבוקר

הדיון אמש נעשה כיומיים לאחר שדנו לראשונה בעימות החריף בין היו"ר של חברת הביטוח ומנכ"ל קבוצת האחזקות בקבוצה, מוטי רוזן, ובין המנכ"ל של מגדל ביטוח, רן עוז, וקבעו שיינתנו 48 שעות לשם ניסיון להשגת פשרה בין השניים

רן עוז ומוטי רוזן / צילום: רמי זרנגר, תמר מצפי
רן עוז ומוטי רוזן / צילום: רמי זרנגר, תמר מצפי

חברי דירקטוריון מגדל חברה לביטוח טרם הכריעו: בתום דיון ארוך מאוד, שככל הידוע הסתיים זמנית לאחר השעה 23:00, התפזרו חברי דירקטוריון מגדל ביטוח, מבלי שקיבלו החלטה בנוגע לעתידם של היו"ר ושל המנכ"ל. הדירקטוריון ישוב ויתכנס ביום רביעי, על מנת להמשיך בדיון.

הדיון בערב יום שלישי השבוע של חברי דירקטוריון מגדל ביטוח נעשה כיומיים לאחר שדנו לראשונה בעימות החריף בין היו"ר של חברת הביטוח ומנכ"ל קבוצת האחזקות בקבוצה, מוטי רוזן, ובין המנכ"ל של מגדל ביטוח, רן עוז, וקבעו שיינתנו 48 שעות לשם ניסיון להשגת פשרה בין השניים. ככל הידוע שני הצדדים התנגדו בכל מאודם לפשרה, וזאת לאחר שכשלו כמה ניסיונות להגדיר את חלוקת האחריות ביניהם.

העימות בין השניים נוצר כבר בתחילת עבודתם המשותפת, כשלאחרונה הוא הפך לפומבי לאחר שכל אחד מהם האשים את השני בהאשמות חריפות במכתבים שפורסמו. עתה יעלה הנושא לדיון גם בחברת האחזקות של מגדל ביטוח, מגדל אחזקות הציבורית, שהיא בעלת המניות היחידה במגדל ביטוח, ושרוזן גם מכהן בה כמנכ"ל. יו"ר מגדל אחזקות הוא שלמה אליהו, בעל השליטה בקבוצה (68.5%).

בשוק הביטוח יש כאלה המעריכים כי חלק ניכר מאלה שתומכים בהזזת רוזן רואים בעצמם כמועמדים לתפקיד היו"ר במקומו, הגם שהוא היה הדירקטוריון שבעל השליטה דחף למינויו, במשך חודשים ארוכים. "אליהו רצה ברוזן כיו"ר וכעת חברים בדירקטוריון רואים לעצמם הזדמנות להפוך ליו"ר החברה שלא בהתאם לרצון המקורי של בעל השליטה", כדברי גורם בשוק. דירקטוריון מגדל ביטוח כולל פרט ליו"ר רוזן את עזריאל מוסקוביץ, מירב בן כנען הלר, אריה מינטקביץ, רונית בודו, מישאל וקנין, חיים רמון, גבי פיקר וכרמי גילון.

ביום שלישי חשפנו באתר גלובס כי שעות ספורות לפני ישיבת הדירקטוריון של מגדל חברה לביטוח, בעל השליטה שלמה אליהו מביע את עמדתו ש"טובת החברה מחייבת כי גם מוטי וגם רן ימשיכו לכהן בתפקידם בחברה".

במכתב ששלח אליהו לדירקטורים במגדל ביטוח, מטעם היותו יו"ר מגדל אחזקות ביטוח, שבשליטתו ושדרכה הוא שולט במגדל ביטוח, הוא הבהיר כי "הגם שאינני כהן כנושא משרה בחברה ביקשתם את התייחסותי לאירועים האחרונים הנוגעים ליו"ר רוזן ולמנכ"ל עוז. להלן התייחסותי, מובן שאתם חופשיים לתת לה איזה משקל שתראו לנכון".

עוד כתב בעל השליטה בקבוצה, שהורחק ב-2020 מתפקידיו בחברת הביטוח שבשליטתו - בעקבות הוראת הממונה על רשות שוק ההון משה ברקת, כי "כאשר הצעתי בזמנו את מועמדותו של מוטי כיו"ר החברה סברתי שהכישורים והניסיון שלו משלימים את הכישורים והניסיון של רן, וששניהם יחד יוכלו לקדם את החברה. אני מאמין גם כעת כי הדבר אפשרי".

אליהו, אשר ניסה כבר (ללא הצלחה) לפשר בין עוז ורוזן - הוסיף במכתבו כי "אני מצפה מרן ומוטי לגלות אחריות, לשים בצד את הדברים הקשים שנאמרו ביניהם ולעשות כל מאמץ למצוא את הדרך לעבוד יחד. מהיכרותי עם שניהם אני משוכנע שהדבר אפשרי, ואני סבור כי טובת החברה מחייבת זאת". על כן, כתב אליהו כי "לדעתי על דירקטוריון החברה לפעול כעת להרגעת הרוחות, לבקש משניהם למצוא את הדרך לעבוד יחד ולסייע להם לעשות זאת".