לראשונה אין שר תקשורת במשרד, וסמכויותיו הואצלו למנכ"לית

תסבוכת משפטית וסירובו של נתניהו למנות שר תקשורת קבוע בתקופת בחירות מונעים מינוי שר במשרד

לירן אבישר בן חורין / צילום: רפי קוץ
לירן אבישר בן חורין / צילום: רפי קוץ

בעקבות ואקום שנוצר על רקע הבחירות, ההסכם בין כחול לבן לליכוד, וסירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות שר תקשורת, נאלץ בני גנץ להיפרד מתפקיד שר התקשורת. בפעם הראשונה מאז הוקם המשרד, הואצלו סמכויות השר למנכ"לית המשרד לירן אבישר בן-חורין.

מ"מ שר התקשורת בני גנץ, שמסיים את תפקידו הערב, ערך ישיבה עם מנכ"לית המשרד ובכירי המשרד הערב, בכדי "לנקות שולחן" לקראת ואקום שלטוני שצפוי בשל סירובו של נתניהו למנות שר תקשורת קבוע. גנץ חתם על שורה של החלטות כדי לאפשר את המשך תפקודו התקין של המשרד בעת הנוכחית.

בהודעה שפרסם ציין שורה של החלטות שהתקבלו בתקופתו בשלושת החודשים האחרונים, אך לצד זאת הדגיש כי ישנן סוגיות שלא יוכלו להיות מקודמות כגון: רפורמת ביטול הפרדת ספק ותשתית, עדכון תעריפי הטלפוניה הנייחת של בזק, תיקון חוק האסדרה ברישוי - רפורמה שמהווה מהפכה בהפחתת רגולציה, בתחרות ובאפשרות לכניסת שחקנים קטנים לשוק התקשורת ועוד.

האצלת הסמכויות למנכ"לית המשרד היוותה מוצא אחרון על מנת לאפשר למשרד המשך תפקוד מינימאלי עד למועד שימונה שר, ללא האצלת הסמכות, ובהינתן צורך בקבלת החלטה רגולטורית זו או אחרת, המשרד לא יוכל להתערב בנושא.