העסקה של נקסט אינשורנס עם אמזון: תציע ביטוח דיגיטלי לעסקים קטנים

סטארט-אפ האינשור-טק הישראלי, ואמזון ביזנס פריים, הודיעו על שיתוף פעולה במטרה להציע ביטוח דיגיטלי בתחומים של אחריות כללית, אחריות מקצועית, אובדן כושר עבודה, רכבים מסחריים, ציוד וכלים

חברת נקסט אינשורנס (Next Insurance) הפועלת בתחום הביטוחים הדיגיטליים לבעלי עסקי קטנים ובינוניים בארה"ב, הכריזה היום (ד') על שיתוף פעולה עם אמזון ביזנס פריים (Amazon Business Prime) שמטרתו להציע למנויי השירות ביטוח דיגיטלי המותאם אישית לעסקים קטנים.

שיתוף פעולה זה יאפשר ללקוחות אמזון ביזנס פריים בארה"ב לקבל הצעת מחיר ולרכוש ביטוח אחריות כללית, אחריות מקצועית, אובדן כושר עבודה, רכבים מסחריים, ציוד וכלים.

נקסט אינשורנס הוקמה בשנת 2016 על ידי המנכ"ל גיא גולדשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות ניסים טפירו, וסמנכ"ל צמיחה וחדשנות אלון חורי. בספטמבר 2020 גייסה החברה גייסה 250 מיליון דולר בסבב מימון רביעי בהובלת קפיטל G, קרן ההשקעות העצמאית של אלפאבית ובהשתתפות FinTLV, והמשקיעה הקיימת - חברת הביטוח Munich RE Group.

עד כה גייסה החברה 631 מיליון דולר, והערכת השווי העדכנית של החברה עומדת על שוויה למעלה משני מיליארד דולר. החברה מעסיקה כיום כ-550 עובדים, בישראל ובארה"ב. מרכז הפיתוח והמחקר של החברה נמצא בכפר סבא .

על פי הודעת שתי החברות, נקסט אינשורנס ואמזון, "באופן היסטורי, תהליך רכישת ביטוח נתפס כאתגר מורכב בעבור בעלי עסקים קטנים, בשל העובדה לפיה חברות ביטוח נקטו בגישת 'פתרון אחד המתאים לכולם'.

"כתוצאה מכך, רבים מבעלי העסקים הקטנים נאלצו לשלם בעבור ביטוח שלא בהכרח התאים לצרכיהם, תוך כדי חוויית לקוח לא מיטבית, בלשון המעטה. השילוב בין נקסט אינשורנס לבין אמזון ביזנס פריים מעניק לבעלי עסקים קטנים יכולת פשוטה ונוחה לרכישת מוצרים ביטוחיים המותאמים לצרכיהם הספציפיים".

בספטמבר האחרון הודיעה נקסט אינשורנס על גיוס הון בהיקף של 250 מיליון דולר, כשנה לאחר גיוס בהיקף זהה. החברה גייסה במהלך ארבע וחצי שנות פעילותה 631 מיליון דולר, ושוויה בסבב הגיוס האחרון עמד על יותר מ-2 מיליארד דולר (לפני הכסף). את סבב הגיוס האחרון הובילה קרן הצמיחה של אלפאבית, קפיטל G והשתתפה בה חברת ביטוח הגרמנית Munich RE Group .

לפני כשבועיים  הודיעה נקסט אינשורנס על רכישת חברת האינשורטק האמריקאית AP Intego, שבעלת פלטפורמה מקוונת לרכישת ביטוח בתהליך דיגיטלי מלא. בהודעת נקסט צוין כי לחברה הנרכשת "קשרי שותפים ענפים עם ספקים מובילים של שירותי תשלום משכורות לעסקים קטנים, ומודל של Pay-as-you-go ".

על פי החברה, עם הרכישה, יוכפל מחזור המכירות של החברה המאוחדת ויזנק מכ-200 מיליון דולר בשנה ל-400 מיליון דולר, ומצבת העובדים של נקסט אינשורנס, המעסיקה כיום כ-400 עובדים, בישראל ובארה"ב, תגדל בכ-160 עובדים נוספים. רכישת AP Intego מצרפת לנקסט אינשורנס, על פי הודעת החברה, כ-75 אלף לקוחות חדשים, ותביא את שיעור הלקוחות הכולל של החברה ליותר מ-200 אלף לקוחות משלמים.

על פי דוח של CB Insights שפורסם בספטמבר 2020, לאחר שהשפיעו רבות על שוק הפינטק, בפרט בתחום התשלומים, שוק הביטוח, שמוערך בכ-6 טריליון דולר הוא היעד הבא של ענקיות הטק, בהן אמזון.

בתחום פועלים גם שני סטארט-אפים ישראליים בולטים: חברת למונייד שפיתחה ביטוח דיגיטלי לדירות ולרכוש גייסה 319 מיליון דולר במסגרת הנפקה בבורסת ניו יורק, ונסחרת היום לפי שווי של כ-6 מיליארד דולר; וחברת Hippo (היפו), שמוכרת ביטוח לתכולה ולדירות, ואשר הוקמה בארה"ב על ידי הישראלים אסף וונד ואייל נבון. החברה השלימה גיוס של 150 מיליון דולר, בין השאר מכלל ביטוח, פסגות ובנק פועלים, לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

גיא גולדשטיין, מייסד-שותף ומנכ"ל נקסט אינשורנס אמר "אנחנו מאמינים כי העתיד של חוויית רכישת ביטוח טמון בשילוב שבין הצורך לפגוש את בעלי העסקים הקטנים במגרש הביתי שלהם, לבין הרצון להעניק להם חוויה קלה ונוחה בתהליך רכישת פוליסות המשתלמות ומותאמות לצרכיהם".

טוד היימס, דירקטור אמזון-ביזנסאמר כי "אנחנו מאמינים שעל ידי הצעת המוצרים הביטוחיים של נקסט אינשורנס ללקוחות שלנו באמצעות חשבונותיהם באמזון ביזנס פריים נוכל לעזור להם לקבל ערך רב יותר מהכיסויים הביטוחיים על ידי מוצרים שמותאמים במיוחד בשבילם".