ציפי לבני תמונה כדירקטורית חיצונית בבזק

בנימוקי הבחירה שלה צוין כי הדירקטוריון היה זקוק לתגבור בתחום הבנה ברגולציה ובחדשנות, וכן מתן עדיפות לאשה

ציפי לבני / צילום: שלומי יוסף
ציפי לבני / צילום: שלומי יוסף

ציפי לבני, שרת החוץ לשעבר, תמונה כדירקטורית חיצונית בבזק ותחליף את אמנון דיק, שפרש לפני מספר חודשים מתפקידו. לבני הייתה פעילה בפוליטיקה בעשור האחרון, אך פרשה מהפוליטיקה לפני סבב הבחירות הראשון ב-2019, כאשר אבי גבאי היה יו"ר העבודה.

כעת מכהנים בדירקטוריון החברה שלושה דירקטורים בלתי תלויים, כלומר, דירקטורים שהינם דירקטורים חיצוניים או המסווגים כבלתי תלויים, מתוך שמונה דירקטורים. דירקטוריון החברה החליט להמליץ לאסיפה הכללית למנות דירקטור בלתי תלוי נוסף, באופן שמספר הדירקטורים הבלתי תלויים יעמוד על ארבעה מתוך תשעה דירקטורים.

הדירקטוריון הקים ועדת איתור בסיוע חברת אנטרופי שליוותה את תהליך הבחירה וגיבוש הקריטריונים לפרופיל הרצוי של הדירקטור שיומלץ ובחירת המועמד הנוסף שיומלץ לדירקטוריון כמועמד מטעמו. החלטת ועדת האיתור הייתה לצרף דח"צ נוסף במקום דירקטור בלתי תלוי.

לדברי החברה לאחר המיפוי והניתוח שנערך, הוועדה זיהתה שהניסיון המשמעותי הנדרש כתוספת לדירקטוריון הינו של הרגולציה, ובפרט זה הנוגע להכרות וניסיון עם פעילות החברה והכרות עם מחזיקי העניין שלה, מאפייניהם ועוד. פרופיל נוסף שזוהה על ידי הוועדה הוא של חדשנות, הייטק, ביג דאטא וכדומה. הוועדה גם סברה כי יש לתת עדיפות למועמדת, לאור כך שבדירקטוריון החברה מכהנת כיום דירקטורית אחת, עידית לוסקי, וזאת מתוך רצון לחזק את היבט הממשל תאגידי והגיוון בדירקטוריון.