למרות נפילת המניה: גזית גלוב שילמה 30 מיליון שקל לחמשת בכיריה

עלות שכרו של המשנה למנכ"ל עדי ימיני – כ-8 מיליון שקל • חיים כצמן עם 5.8 מיליון שקל • שטראוס: עלות שכר של קרוב ל-7 מיליון שקל למנכ"ל, גיורא בר דעה

קריסה של כ-40% שרשמה מניית גזית גלוב בסיכומה של 2020 (וירידה דומה מתחילת שנה שעברה ועד כה), לא מנעה ממנהליה הבכירים של קבוצת הנדל"ן ליהנות מתגמולים שמנים למדי, כמדי שנה. חמשת מראשיה של גזית גלוב, בהם בעל השליטה חיים כצמן, נהנו אשתקד מתגמולים בעלות מצרפית שחצתה רף של 30 מיליון שקל.

בראש מצעד שיאני השכר של גזית גלוב ניצב עדי ימיני שבתפקידו כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים התקרב לסכום כ-8 מיליון שקל - שעיקרו כלל תגמול מנייתי בעלות של 3.3 מיליון שקל, שכר בעלות של 2.4 מיליון שקל ומענק של 1.7 מיליון שקל. צעד אחריו ניצב סקוט בול, מנכ"ל חברת סיטיקון, שעלות העסקתו התקרבה ל-6.5 מיליון שקל, בעוד כצמן, בתפקידיו כסגן יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל גזית גלוב הסתפק ב-5.8 מיליון שקל.

עוד שילמה גזית גלוב סכומים שנעו סביב כ-5 מיליון שקל לג'פרי מועלם ולליעד ברזילי, המנהלים שתי חברות בת, בעוד אורן הוד שהגיע לגזית גלוב אחרי שניהל את חברת אפריקה מגורים קיבל 3.6 מיליון שקל בתפקידו כסמנכ"ל תפעול החברה.

כן שילמה גזית גלוב כ-270 אלף שקל לרוני בר און, בעברו שר האוצר, לזהבית כהן, המנהלת את קרן אייפקס בישראל ולשמוליק האוזר, לשעבר יו"ר רשות ני"ע, עבור תפקידיהם בדירקטוריון. 

שטראוס: קרוב ל-7 מיליון שקל למנכ"ל 

דוחותיה הכספיים של שטראוס לסיכום 2020 הפכו את בעלת השליטה בה, עופרה שטראוס לשיאנית השכר הנשית בבורסה, עם תגמול שנתי בעלות שהתקרבה ל-5 מיליון שקל עבור תפקידה כיו"רית החברה - סכום שהספיק לה להתברג בין 50 שיאני השכר הבורסאיים, לפי הדוחות שפורסמו עד כה.

מנכ"ל שטראוס, גיורא בר דעה, היה גם שיאן השכר בחברה אשתקד, עם תגמולים שהתקרבו ל-7 מיליון שקל - סכום שהוביל אותו להתברג בין 20 שיאני השכר בבורסה עד כה, וכלל את עלויות העסקתו השוטפות, מענק ותגמול מנייתי.

עוד שילמה שטראוס כ-5 מיליון שקל לתומר הרפז, מנכ"ל חברות הבת סברה ואובלה, קצת יותר מ-4 מיליון שקל לציון בלס, מנכ"ל שטראוס קפה וסכום קרוב לכך קיבל שחר פלורנץ, סמנכ"ל צמיחה וחדשנות בחברה.

שטראוס גם שילמה כ-3 מיליון שקל לחברי הדירקטוריון שלה, בהם נכללים בין היתר עדי שטראוס, אחיה של עופרה, ובן דודם גיל מדין, גליה מאור, בעברה מנכ"לית בנק לאומי, דורית סלינגר, לשעבר הממונה על רשות שוק ההון, פרופסור שוקי שמר המכהן כיו"ר אסותא מרכזים רפואיים ועוד.