קטע כלכלי | פודקאסט

מאדם סמית ועד יאיר אבידן: למה צריך לפקח על הבנקים?

האם שוק חופשי הוא באמת שוק חופשי? • מסתבר שהעניין די פרדוקסלי: כדי שנוכל לתפקד בכלכלת שוק חופשי, אסור לאפשר צמיחת מונופולים שיגבילו אותו • והנה לנו פרדוקס האזינו

האם יש צורך בהגבלת הבנקים? הדיון התיאורטי בשאלה זו מלווה את הכלכלה שנים ארוכות והוא סבוך וארוך. מצד אחד, התייחסויות שמאל הכלכלי שמדברות על פיקוח, ולפעמים גם על הלאמה של בנקים. ומהצד שני, הימני-כלכלית, מדובר על מתן אישור לבנקים לייצר בעצמם אפיו שטרות כסף. זכות ששמורה כיום בכל העולם רק לבנק המרכזי.

הפיקוח על הבנקים בישראל הוא מטלה ששמורה לבנק המרכזי - לבנק ישראל, ובראש האגף עומד כשנה יאיר אבידן. לפיקוח תחומי אחריות רבים: משמירה על האינטרסים של המפקידים בבנקים ועד התמודדות עם סכנות סייבר האורבות להם. 

ד"ר אושי שהם-קראוס מארח בפודקאסט קטע כלכלי את איילון בנימין, אחראי תחום חינוך פיננסי בפיקוח על הבנקים בכדי להבין מהי הסיבה שאנחנו צריכים פיקוח על הבנקים, והאם עצם הפיקוח לא פוגע בשוק החופשי?

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל