רויטרס: רובין הוד רוצה לאפשר למשתמשים להשתתף בהנפקות בוול סטריט

אפליקציית המסחר בונה פלטפורמה שתאפשר למשתמשים לרכוש מניות בהנפקות IPO, כולל בהנפקה של עצמה

אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock, dennizn
אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock, dennizn

רובין הוד בונה פלטפורמה שתבצע "דמוקרטיזציה" של שוק הנפקות ההון, כך דווח הערב (ה') בסוכנות הידיעות "רויטרס". הפלטפורמה תאפשר למשתמשים באפליקציית המסחר לרכוש מניות בהנפקות IPO, כולל בהנפקה של עצמה, לצד קרנות ההשקעה בוול סטריט, כך אמר מקורב לנושא ל"רויטרס". 

מהלך זה יכול לשחוק עוד יותר את השליטה של הקרונות הגדולות במסחר בוול סטריט. הוא אף יכול להפוך את הנפקתה של רובין הוד עצמה לקלה יותר בשל הקשר הישיר שיש לה לסוחרים באפליקציה. 

כיום, משתמשי רובין הוד לא יכולים לקנות מניות של חברה שמבצעת הנפקה עד שהיא מתחילה להיסחר בפועל. לעיתים מניות נסחרות במחירים גבוהים יותר בימי המסחר הראשונים, ולקרנות גדולות שמקבלות הקצאות בהנפקה יש יתרון. הזינוק הממוצע ביום המסחר הראשון עמד על 36% ב-2020, לפי מידע שהעביר Dealogic ל"ריוטרס". 

רובין הוד מתכננת לייעד נתח מהמניות שלה בהנפקה ל-13 מיליון משתמשיה, ולהשתמש בטכנולוגיה שהיא בונה כעת כדי לנהל את המכירה של מניות אלו, אמר הגורם ל"ריוטרס".

ביום שלישי האחרון הגישה רובין הוד תשקיף חשאי לרשות ני"ע האמריקאית (SEC) מבלי שנחשף אף פרט מתוכם. 

רובין הוד היא אפליקציה שמאפשרת למשקיעים פרטיים לסחור במניות ללא תשלום עמלות. האופציה הזו, ביחד עם היכולת להשקיע סכומים קטנים במסחר בניירות ערך, סייעה בשנה האחרונה (בצל מגפת הקורונה) "לתדלק" את שוק המניות ולאפשר למשקיעים פרטיים רבים להיכנס לשוק באמצעותה.