פייזר: החיסון נגד קורונה יעיל ב-100% לבני נוער בגילאי 12-15

בתוצאות הראשוניות במחקר שערכה החברה בקרב מתבגרים, לא נמצאו בעיות בטיחות עם החיסון, שעשוי לקבל את אישור הרגולטורים כבר בשבועות הקרובים • בפייזר שואפים להתחיל לחסן בקבוצת גיל זו לפני התחלת שנת הלימודים הבאה

חיסון פייזר / צילום: Associated Press, Alvaro Barrientos
חיסון פייזר / צילום: Associated Press, Alvaro Barrientos

החיסון לקורונה של חברות ביונטק-פייזר יעיל ב-100% נגד מחלת הקורונה בקרב נערים ונערות בגילאי 12 עד 15 שנה; כך הודיעו היום החברות בהודעה לעיתונות. החברות ציינו כי בין הנבדקים היו נערים ונערות שחלו בעבר בקורונה וכאלו שלא, וכי התוצאות הטובות עקפו אפילו את שיעור היעילות של צעירים בגילאי 16 עד 25. החיסון "נסבל היטב" מסרו החברות.

הניסוי במתבגרים החל בתחילת 2021, לפי דיווחים קודמים, וכלל כ-2,200 נערים ונערות בגילאי 12 עד 15 שקיבלו את אותו מינון של החיסון הניתן למבוגרים (שתי מנות של 30 מיקרוגרם כל אחת).

מתוצאות המחקר שדווחו עולה כי 18 מקרי הידבקות בקורונה נרשמו עד כה בקבוצת הפלסבו (שכללה 1,129 מתבגרים) ו-0 מקרים נרשמו בקבוצה שחוסנה (1,131 מתבגרים). נתונים אלה מיתרגמים ל-100% יעילות. החברות גם דיווחו כי מדידות שנערכו בדמם של המתבגרים מצאו רמות גבוהות של נוגדנים כחודש לאחר הזריקה השנייה. תופעות הלוואי שנרשמו דומות לאלו שנרשמו בקבוצת הגיל 16 עד 25, מסרו החברות.

ביונטק-פייזר הודיעו כי הן מתכוונות להגיש את הנתונים מהניסויים שהתנהלו בחודשים האחרונים (שלב 3) ל-FDA ולסוכנות התרופות האירופית במטרה לחסן בהקדם גם מתבגרים נגד המחלה. הם מסרו כי כל המשתתפים ינוטרו בשנתיים הקרובות להופעת תופעות לוואי. בשבוע שעבר דיווחו החברות כי החלו בניסוי בפעוטות מגיל חצי שנה עד גיל 11.

"אנחנו שותפים לתחושת הדחיפות שבה יש להרחיב את האישור לשימוש בחיסון שלנו לאוכלוסייה צעירה יותר, ואנחנו מעודדים על ידי המידע הקליני לגבי המצב במתבגרים בגילאי 12 עד 15", אמר מנכ"ל פייזר אלברט בורלא. "אנו מתכננים להגיש את המידע ל-FDA לטובת אישור לשימוש חירום בשבועות הקרובים וגם לרגולטורים אחרים ברחבי העולם, בתקווה להתחיל ולחסן בקבוצת גיל זו לפני התחלת שנת הלימודים הבאה (הנפתחת באירופה באוגוסט-ספטמבר, א"א)".

פרופ' אואור שאהין, שפיתח את החיסון יחד עם אשתו ד"ר אוזלם טורצ'י וצוות הפיתוח בביונטק, אמר: "ברחבי העולם, אנו כמהים לחיים נורמליים. זה במיוחד נכון לגבי ילדנו. התוצאות הראשוניות שאנו רואים מהמחקרים במתבגרים מצביעים על כך שהם מוגנים טוב במיוחד על ידי החיסון". הוא הוסיף כי "מדובר בממצא מעודד מעוד, במיוחד לאור ההתפשטות המהירה של הווריאנט הבריטי. חשוב מאוד שנצליח להשיב את הילדים חזרה לחיי היום-יום בבית ספר, לפגוש חברים ומשפחה, תוך כדי שאנחנו מגנים עליהם ועל משפחותיהם"