הנפקת קלטורה נדחתה; ההערכה - על רקע ביקושים נמוכים מהצפוי

ההנפקה הייתה אמורה להתקיים מחר וכרגע נדחתה למועד לא ידוע, אך לא בוטלה • החברה הגישה תשקיף בתחילת החודש, ועל פיו, השווי שאליו היא כיוונה היה כ-2 מיליארד דולר

מימין: ירון גרמזי, סיגל סרור, נונו סנשז, רון יקותיאל, ד"ר מיכל צור, יחיעם שינדר, סרSergei לחוביצקי / צילום: מיכה לובטון
מימין: ירון גרמזי, סיגל סרור, נונו סנשז, רון יקותיאל, ד"ר מיכל צור, יחיעם שינדר, סרSergei לחוביצקי / צילום: מיכה לובטון

הנפקת קלטורה נדחית: ההנפקה הייתה אמורה להתקיים מחר וכרגע נדחתה למועד לא ידוע, אך לא בוטלה. ההערכה היא שהדחייה מגיעה על רקע ביקושים נמוכים מהצפוי או קושי להשיג את השווי המבוקש.

החברה הגישה תשקיף בתחילת החודש, ועל פיו, השווי שאליו היא כיוונה היה כ-2 מיליארד דולר.  במסגרת ההנפקה, החברה הייתה אמורה לגייס 244-278 מיליון דולר.  בתשקיף החברה רשמה שהיא עשויה להשתמש בחלק מכספי הגיוס לרכישת חברות או טכנולוגיות, ושהכסף ישמש לצרכים עסקיים כלליים כגון הון חוזר, השקעות במו"פ, פעילויות שיווק ומכירה ועוד. 

התשקיף מגלה כי בשנת 2020, הכנסות קלטורה צמחו ב-23.7% ל-120 מיליון דולר, כאשר בכל אחד מהרבעונים בשנה זו היא הציגה צמיחה ביחס לרבעון קודם. ההכנסות מחולקות להכנסות ממנויים והכנסות משירותים מקצועיים, והרווחיות הגולמית של המנויים גבוהה משמעותית - 72.6% לעומת הפסד גולמי בשירותים המקצועיים (אם כי ההפסד צומצם לעומת 2019). ההכנסות מתחום המנויים צמחו ב-2020 ב-22.8% ל-104 מיליון דולר, ושיעור הצמיחה בשירותים המקצועיים היה גבוה יותר, 29.7%, ל-16.4 מיליון דולר.