2 קבוצות במו"מ לרכישת חלקה של דלק קידוחים במאגר תמר לפי שווי של 1.1 מיליארד ד'

מדובר בכל חלקה של דלק קידוחים שבשליטת קבוצת דלק במאגר תמר • לפי הסדר עליו חתומה החברה היא חייבת למכור את חלקה בתמר עד אמצע דצמבר 2021

מאגר תמר./ צילום: יחצ
מאגר תמר./ צילום: יחצ

שתי קבוצות בוחנות את רכישת חלקה של חברת דלק קידוחים במאגר הגז תמר. ממידע שבידי גלובס ושגם פורסם הבוקר ב"כלכליסט", תג המחיר האפשרי לפחות מול אחת מהקבוצות נע סביב 1.1 מיליארד דולר. זאת עבור חלקה (22%) של החברה במאגר תמר. מנגד גורם שמעורה בעניין העריך כי יתכן ומידע שמועבר בנושא בימים האחרונים נועד "לעורר עניין מחודש בשוק בעסקה, ואין הדבר בהכרח מרמז על מגעים מתקדמים". למרות פרסומים בנושא כאמור, בדלק קידוחים טרם פרסמו הודעה לבורסה בעניין. 

דלק קידוחים, שמחזיקה בזכויות של 22% ממאגר תמר מוחזקת ע"י קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה. את הפעילות בחברה מוביל יוסי אבו. לצידה של החברה מפת הבעלויות בתמר כוללת את ישראמקו שמחזיקה 28.75% מהמאגר, שברון (שרכשה את נובל אנרג'י) שמחזיקה ב-25%, וישנם גם דור גז (4%), ואת אוורסט (3.5). דלק קידוחים היא שותפות מוגבלת הנסחרת בשווי של 5.85 מיליארד שקל, חלקה של קבוצת דלק בשותפות: 54%.

לפי מתווה הגז שנחתם לפני מספר שנים, החברה מחויבת למכור את אחזקותיה במאגר עד אמצע דצמבר השנה. מצד אחד נותר עוד זמן רב עד לתאריך היעד למכירה, מנגד מדובר בעסקה מורכבת, שגם רף הכניסה אליו גבוה, כך שמראש אין שחקנים רבים שמסוגלים להיכנס לעסקה שכזו. יצוין כי במקביל לתמר, מחזיקה דלק קידוחים ב-45.34% ממאגר לוויתן.

בדלק קידוחים סירבו להגיב.