אלומה בוחנת השקעה במפעיל תקשורת מקומי

החברה, שפועלת בתחום השכרת אתרי סלולר, מעוניינת להתרחב בשוק תשתיות התקשורת לאחר שרכשה 40% מטמרס טלקום בתמורה ל-100 מיליון שקל

ינון יוגב, מנכ"ל אלומה / צילום: לומי ברנטל
ינון יוגב, מנכ"ל אלומה / צילום: לומי ברנטל

חברת אלומה בוחנת כניסה להשקעה במפעיל תקשורת. מנכ"ל החברה ינון יוגב אומר בשיחה עם גלובס כי השקעה באחד ממפעילי התקשורת הוא נושא שנבחן היות שמדובר בתחום שהוא מרכיב בליבת העסקים של אלומה. יוגב אמר ששוק תשתיות התקשורת מרכז הרבה עניין בשוק ואלומה רוצה לקחת חלק במגמ.

אלומה דיווחה השבוע על רכישת 40% מחברת טמרס תמורת 100 מיליון שקל. טמרס, שבבעלות איש העסקים פויו זובלדוביץ', מפעילה כבל תת ימי מישראל לקפריסין ובבעלותה גם מתקן דאטה סנטר בצפון. אלומה קיבלה אופציה לרכישת עוד 20% מהחברה בתוך שנתיים, מה שיהפוך אותה לבעלת השליטה בחברה.

הכסף שייכנס לחברה מיועד להשלמת רכישה של המשך המקטע של הכבל התת ימי שמגיע למרסיי בצרפת. במקטע המזרחי שלו עובר הכבל דרך אילת ועקבה ומשם מסתעף למזרח הרחוק.

רכישת מניות טמרס הינה העסקה השנייה של קרן אלומה בתחום התקשורת, לאחר שלפני חודשים אחדים רכשה הקרן את חברת מגדלי תקשורת, העוסקת בתכנון, הקמה ותפעול של אתרים לתקשורת אלחוטית המושכרים לחברות הסלולר השונות בהסכמים ארוכי-טווח. כמו כן, היא השלימה לאחרונה השקעה בשליטה משותפת באסקו ישראל, העוסקות בייזום ותפעול פרויקטים להתייעלות אנרגטית, לייצור חשמל סולארי, לחלוקה ולהספקת חשמל.