חברת טאלון הישראלית בגיוס הסיד הגדול ביותר בהייטק הישראלי

החברה שהוקמה לפני חודשיים מפתחת טכנולוגיית אבטחת סייבר משולבת שנועדה לתת מענה לסביבת העבודה החדשה עקב מגפת הקורונה • כעת, מודיעה על סבב גיוס סיד מוצלח

מייסדי של טאלון, אוהד בוברוב ועופר בן-נון / צילום: שלומי יוסף
מייסדי של טאלון, אוהד בוברוב ועופר בן-נון / צילום: שלומי יוסף

חברת טאלון אבטחת סייבר (Talon cyber security) מודיעה על סגירת סבב גיוס Seed בגובה של 26 מיליון דולר ממשקיעים רבים, בהם: הקרן האמריקאית Lightspeed Venture Partners, הקרן Team8 Capital ועוד. החברה מפתחת טכנולוגיית אבטחת סייבר מבוססת תשתיות ענן, המיועדת לספק פתרונות הגנה על מודל העבודה ההיברידי, אליו כל העולם נדרש עקב מגפת הקורונה.

הצלחת החברה לגייס 26 מיליון דולר בגיוס סיד הוא משמעותי במיוחד. סבב Seed Round הינו סבב הגיוס הראשוני, והוא מתבצע כשהמוצר נמצא בשלבים הראשונים שלו. זה השלב שבו היזמים כבר הוכיחו שיש היתכנות לרווחים וכי הכספים המגויסים משומשים למשכורות ולפיתוח ראשוני. השקעה בשלב הזה היא השקעה בעלת סיכון גבוה יותר.

ההשקעה הזו תשמש את החברה, שהוקמה בחודש פברואר האחרון, להמשך פיתוח ולהרחבת הצוות בישראל. על פי נתוני המאגר Crunchbase Pro, מדובר בסבב גיוס הסיד הגדול ביותר בהייטק הישראלי.

היזמים שהקימו את החברה הם שני יוצאי 8200, עופר בן נון ואוהד בוברוב. בן נון הקים בשנת 2013 את חברת ארגוס (המפתחת מערכות להגנה על כלי רכב מפני אירועי סייבר) ונמכרה ב-2017 לחברת קונטיננטל הגרמנית בסכום המוערך ב-430 מיליון דולר.  בוברוב הקים בשנת 2011 את חברת לקון סקיוריטי (שפיתחה פתרונות אבטחה לסלולר) ונמכרה ב-2015 לחברת צ'ק פוינט בכמאה מיליון דולר.

"אין באמת תחרות בשוק לפתרון שלנו"

"זה מאוד מרגש. זה מאוד מרגש לראות את האמון של החברים בנו, את האמון של הקרן האמריקאית Lightspeed שהיא מהקרנות המובילות בארצות הברית ואת האמון של Team8 , שהיא קרן הסייבר הכי חזקה בישראל ואולי בעולם", מספר עופר בן נון בראיון לגלובס. "אני לא לוקח את האמון הזה באופן טריוויאלי. ואנחנו הכי מוכנים להתחיל את המסע הזה מהתחלה, לגייס צוותים וליצור מקומות עבודה נוספים. זו הרגשה מדהימה".

המעבר ההכרחי לעבודה מבוזרת ומבוססת תשתיות ענן "חשף את ארגונים לאיומים חדשים ומשמעותיים,  שלא ניתן להתמודד איתם על ידי פתרונות אבטחת הסייבר הקיימים", מתאר בן נון. "ההזדמנות הייחודית והמשמעותית הזו הובילה את אוהד ואותי לצאת למסע המרגש הזה מחדש, ביחד".

"אין באמת תחרות בשוק לפתרון שלנו. אין לי ספק שעם הזמן תקום תחרות ואני חושב שהתחום הזה מספיק קריטי. יכול להיות שהמתחרים יביאו פתרון טכנולוגיה דומה או שאנשים יביאו פתרון אחר לבעיה. אבל תחרות זה דבר טוב ובריא", אומר בן נון. נכון לעכשיו בטאלון ישנם פחות מעשרה עובדים. "אנחנו נגדל עד סוף השנה עד לאזור ה-30. אנחנו מקווים כמובן להגיע למאות ואלפים, יש לנו הרבה מה לעשות".

בן נון חושב שהאחריות בכל הקשור לאבטחת מידע - היא דווקא על החברות ולא על העובדים: "נושא העלאת המודעות והגברת ההבנה בסייבר הוא חשוב, אבל התפיסה שלי כמי שנמצא כמעט שני עשורים בתחום, שאי אפשר שזה יהיה הנחת המוצא. אי אפשר שאבטחת המידע תתבצע על היכרות כלל העובדים עם סייבר. אין ספק שזה עוזר ומעלה את המודעות, אבל ארגון שמעוניין באבטחת סייבר מיטבית, לא יכול להטיל את האחריות על העובדים. צריך להעביר את כובד המשקל בנושא לטכנולוגיה ולחברה".

ומה השלב הבא?

"הפוקוס כרגע הוא על בניית הצוות. אנחנו רוצים להמשיך ולצרף את האנשים הכי מוכשרים בישראל לחברה. גם אנשים טובים ואיכותיים מבחינה אישית, אך גם כמובן כישרוניים ומקצועניים. הדבר העיקרי שמניע כל חברה, זה האנשים והטאנלטים שלה. אז באמת כרגע, מאה אחוז מהפוקוס הולך לגיוס הצוות. לאחר מכן, עם הצוות, נבנה יחד את המוצר הכי אהוב על הלקוחות".

"החזון של טאלון משנה את כללי המשחק"

דודו גוסרסקי, שותף בקרן Lightspeed, אמר כי ״טאלון פותרת בעיה אקוטית בעידן שבו סביבת העבודה משתנה לחלוטין. הצורך בפתרון מקיף שמאפשר גמישות ופרודוקטיביות במודל העבודה מבלי להתפשר על אבטחת המידע יצר שוק חדש והזדמנות חד פעמית לשנות את מאזן הכוחות בשוק הסייבר״.

נדב צפריר, שותף מייסד Team8, אמר כי "״תעשיית הסייבר מאותגרת לאור קצב ההשתנות המתגבר וההשלכות על הדרך בה ארגונים פועלים. אני נמצא בקשר הדוק עם מאות ארגונים, בתחומי עיסוק מגווני אשר מתקשים למצוא את האיזון בין האבולוציה של תצורת העבודה ההיברידית הדורשת גמישות לבין צרכי אבטחת המידע שלהם. אני מאמין שהחזון של טאלון משנה את כללי המשחק ויהווה פתרון אופטימלי לעולם חדש המחייב את התעשייה לתמוך בגמישות ופרודוקטיביות לצד אבטחה".