קלאבהאוס מצטרפת למועדון: מידע על 1.3 מיליון משתמשים הודלף לרשת

כמה ימים לאחר אירועי דליפת המידע של פייסבוק ולינקדאין, גם הרשת החברתית הצעירה חוטפת • חוששים שנפגעתם? כך תוכלו לבדוק

אפליקציית קלאבהאוס / צילום: Shutterstock, Boumen Japet
אפליקציית קלאבהאוס / צילום: Shutterstock, Boumen Japet

אירוע דליפת המידע לא פוסח על אף רשת חברתית, ועכשיו הגיע תורה של קלאבהאוס: על פי דיווח באתר CyberNews, מאגר מידע הכולל פרטים על 1.3 מיליון משתמשים ברשת החברתית, הודלף בחינם לפורום מוכר של האקרים. המידע שהודלף כולל בין היתר שם משתמש, תמונה, פרטים אישיים, קישורים לחשבונות ברשתות אחרות ועוד.

על פי הדיווח מאגר המידע שהודלף מכיל פרטים על הפרופילים עצמם, וכי לא נמצא מידע בעייתי כמו כרטיסי אשראי או מסמכים רגישים. יש לציין שאיסוף ופרסום מידע שכזה יכול להיות בעייתי, שכן האקרים מתוחכמים יוכלו לשלב מידע ממקומות שונים ולנסות לפגוע - מביצוע תקיפות פישינג ממוקדות וחכמות יותר ועד ניסיון גניבת זהות.

הרשת החברתית צייצה בתגובה על האירוע: "זה מטעה ושקר, האפליקציה לא נפרצה. המידע המדובר הוא נתונים ציבוריים מהאפליקציה שלנו, שכל אחד יכול שכל אחד יכול להגיע אליו דרך הרשת החברתית או דרך ה-API שלנו".

האירוע הזה מגיע לאחר שני אירועים דומים - מידע של כ-500 מיליון משתמשי פייסבוק משנת 2019 הודלף לפורום של האקרים. המידע שפורסם שם כלל מספרי טלפון, כתובת דואר אלקטרוני ועוד. כמה ימים לאחר מכן גם הרשת החברתית לינקדאין, אישרה כי גם ממנה נאסף מידע על כ-500 מיליון משתמשים (כ-75% מהמשתמשים ברשת החברתית) והמידע הזה הוצע למכירה ברשת.

חוששים שנפגעתם באירועים השונים? ישנם כמה צעדים שתוכלו לעשות: קודם כל, בדקו בעזרת כלי הבדיקה האינטרנטיים, לדוגמת "have i been pwned?" והכלי של אתר "CyberNews". אם אכן אתם כלולים במאגרי המידע - היזהרו מהודעות חשודות, שנו את הסיסמאות שלכם וצרו חזקות יותר. למען שמירה על החשבונות השונים שלכם - הפעילו אימות דו שלבי, גם הסיסמא שקבעתם מראש וגם מנגנון שמירה נוסף על המכשיר שלכם.